frågor ang Cosworth stakar i en Pinto motor

Diskussioner för erfaret folk
BMR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93
Blev medlem: lör jan 19, 2008 3:39 pm
Ort: Trelleborg

frågor ang Cosworth stakar i en Pinto motor

Inlägg av BMR »

jag tänker montera Cosworth stakar i en Ford Pinto motor
men har en fråga som inte många kan svara säkert på.

på original pinto stakar är där nån form av oljesprut på kolvarna, en kanal som går ut strax ovanför storändan och sprutar upp under kolven.

på Cosworth stakarna finns inte denna oljekanal.

Vad gör man borrar kanal eller bara monterar???

jag vill gärna tro att det går lika bra utan oljesprutet på kolvarna(det är ingen turbo motor) 92 borrad sugmotor med smidda kolvar

är det någon som vet säkert att det kommer att fungera utan oljesprutet på kolvarna??

tacksam för svar :)
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: frågor ang Cosworth stakar i en Pinto motor

Inlägg av Mattias J »

BMR skrev:jag tänker montera Cosworth stakar i en Ford Pinto motor
men har en fråga som inte många kan svara säkert på.

på original pinto stakar är där nån form av oljesprut på kolvarna, en kanal som går ut strax ovanför storändan och sprutar upp under kolven.

på Cosworth stakarna finns inte denna oljekanal.

Vad gör man borrar kanal eller bara monterar???

jag vill gärna tro att det går lika bra utan oljesprutet på kolvarna(det är ingen turbo motor) 92 borrad sugmotor med smidda kolvar

är det någon som vet säkert att det kommer att fungera utan oljesprutet på kolvarna??

tacksam för svar :)

ja jag vet till 100% att det fungerar utan oljesprut under kolvarna.. när man byter till t e x H profil så plockas det bort i vilket fall som helst.. sen är det ju alltid dåligt att ha en brott anvisning i staken..

lycka till Mvh
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
BMR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93
Blev medlem: lör jan 19, 2008 3:39 pm
Ort: Trelleborg

Re: frågor ang Cosworth stakar i en Pinto motor

Inlägg av BMR »

Mattias J skrev:
BMR skrev:jag tänker montera Cosworth stakar i en Ford Pinto motor
men har en fråga som inte många kan svara säkert på.

på original pinto stakar är där nån form av oljesprut på kolvarna, en kanal som går ut strax ovanför storändan och sprutar upp under kolven.

på Cosworth stakarna finns inte denna oljekanal.

Vad gör man borrar kanal eller bara monterar???

jag vill gärna tro att det går lika bra utan oljesprutet på kolvarna(det är ingen turbo motor) 92 borrad sugmotor med smidda kolvar

är det någon som vet säkert att det kommer att fungera utan oljesprutet på kolvarna??

tacksam för svar :)

ja jag vet till 100% att det fungerar utan oljesprut under kolvarna.. när man byter till t e x H profil så plockas det bort i vilket fall som helst.. sen är det ju alltid dåligt att ha en brott anvisning i staken..

lycka till Mvh
Ok Tack för ett snabbt svar :thumbright:

då monterar jag dom som dom är.(njaa jag ska fila lite på dom
:hihi: )
Användarvisningsbild
AHL
För mycket laddtryck
Inlägg: 134
Blev medlem: lör dec 13, 2008 7:07 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av AHL »

detta svar känns överflödigt, men måste intyga att det funkar :P

http://www.garaget.org/?car=77854
Garaget.org: Volvo 760 - 16V Turbo
Sponsorer: Vianor och Bakaxel.se
BMR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93
Blev medlem: lör jan 19, 2008 3:39 pm
Ort: Trelleborg

Inlägg av BMR »

AHL skrev:detta svar känns överflödigt, men måste intyga att det funkar :P

http://www.garaget.org/?car=77854
jo men ju fler som säger att det är ok, desto bättre :wink:
Skriv svar