D24 Bra eller Anus?
D24 Bra eller Anus?
Som rubriken, jag har hört så mycket hit och dit om huruvida en D24 motor är hållbar eller icke hållbar.
Så jag skulle vilja få ett svar på just den frågan.
Är det skillnader mellan olika årsmodeller? finns det en gammal och en ny D24?
Har inte läst på så mycket om dessa dieselmotorer så lite fakta vore fint.
mvh.
Så jag skulle vilja få ett svar på just den frågan.
Är det skillnader mellan olika årsmodeller? finns det en gammal och en ny D24?
Har inte läst på så mycket om dessa dieselmotorer så lite fakta vore fint.
mvh.
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
prova googla.. finns en hel del.. dom fans väl från tidigt 80? sen dom nyare D24orna är väl samma motor som sitter i Audis A6or tror ja.. men som sagt använg google!
Har en D24 Tic från en 95as 940 i min 164 som funkar bara bra.. kör med pumpen max uppställd och ca 1,6 i ladd.. inga problem att bromsa fast den 1an ,2an..
vad ska du ha motorn till? en orginal D24 som bara ska "gå" håller nog längre än bilen
Har en D24 Tic från en 95as 940 i min 164 som funkar bara bra.. kör med pumpen max uppställd och ca 1,6 i ladd.. inga problem att bromsa fast den 1an ,2an..
vad ska du ha motorn till? en orginal D24 som bara ska "gå" håller nog längre än bilen
Hvor lenge har du kjørt uten problemer?Nicklas skrev:prova googla.. finns en hel del.. dom fans väl från tidigt 80? sen dom nyare D24orna är väl samma motor som sitter i Audis A6or tror ja.. men som sagt använg google!
-
- Forumsberoende
jag skulle villja säga att d24 framförallt turbon är den största skit motorn som har suttit i en volvo. kolla bara varenda topp och jag kan nästa garantera att nästan alla är spruckna och kör man dom i kok en gång så är toppen sne. och den där förbannade pumpdrivningen som som bara racklar och kuggar om. tacka vetja merca som har gjutjärntopp och kamkedja och mer hästar och många mer mil att gå
-
- Forumsberoende
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
skit vet ja väl inte om det är.. har kört min 164 D24 tic nu i ett par år utan större problem ( en toppackning har ja bytt pga åldern på den och lite mycke ladd )
startar hur bra som helst på vintern bara man har motorvärmare. har fått igång den utan värmare i - 20 grader.
har kört med 1,8 i ladd nu varje dag sen i maj utan problem. tror den snart gått 35.000 mil
startar hur bra som helst på vintern bara man har motorvärmare. har fått igång den utan värmare i - 20 grader.
har kört med 1,8 i ladd nu varje dag sen i maj utan problem. tror den snart gått 35.000 mil