Sida 1 av 1

48mm --> 42mm grenrör, blir de skillnad???

Postat: lör aug 22, 2009 5:19 pm
av TurboFransson
tjena går i tankarna att bygga nytt grenrör till nästa säsong!

pga vill ha tidigare laddtryck.

mitt nuvarande är byggt i 48*2 mm gods tjockleken är jag ej helt hundra på dock. blir till o bygga i 42 mm rör istället isåfall

men hur mkt kan de göra 48 mm vs 42 mm?

så här ser grenröret ut, säkert långt ifrån optimalt.

Bild


planen är att bygga en näst intill kopia av detta fast i 42 mm rör istället

men frågan är om de är värt jobbet? hur mkt kan de skilja i rpm ungefär? innerdiametern kommer ju skilja 4 mm sen om de är lite/mkt är ju frågan.

nu kommer laddtrycket vid 3000 rpm o fullt vid ca 4200 dock med lite läckage mellan topp/grenrör


mvh Niklas

Postat: sön aug 23, 2009 11:02 am
av SWR
Du kommer ikke til å merke forskjell... bedre å tette lekkasjen.

Postat: sön aug 23, 2009 2:31 pm
av Jens Gustavsson
vad har du för wg system och hur är motorn uppbyggd och intunad?

vart kommer max laddtryck nu?

Postat: sön aug 23, 2009 10:41 pm
av Almgren
Nu vet jag ju inte hur mycket det är men min läckte lite mellan grenrör o turbo hela tiden. sen började de läcka ennu mer efter några veckor så då tog jag tag i det och fixade det o banan vilken skillnad det vart. Trodde de satt en helt annan maskin i när jag provkörde den första gången efter de blev tätt :P :hihi: