Sida 1 av 1
får Inget laddtryck
Postat: sön aug 30, 2009 2:11 pm
av P.Hellberg
Har problem med min volvo motor. Jag får inget ladd.. kommer endast upp i 0.5 bar vid varv 5000+ men det skjuter inte på utan känns mer som den drar med sig ladd. har ett k27 agg med ajdens grenrör twin entry och hks kopia 50mm WG ..
på WG har testat först med tryck på undersidan .. tryck på båda sidor och bara tryck på ovansidan . Men det märks ingen skillnad.
Man hör att det viner lite om turbon men inte tryck..
Motorn är en b21 borrad till 22 med 530 topp och ett ms sprut.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=29748 Här är projekt tråden med mer info ...
Har inte uppdaterats på länge så lite info e fel ..
Postat: sön aug 30, 2009 2:22 pm
av Rikard B
har du provtryckt så du inte har en laddtrycks läcka nånstans?
Postat: sön aug 30, 2009 2:22 pm
av Blom
Postat: sön aug 30, 2009 2:23 pm
av Blom
du hann före Rickard B
Postat: sön aug 30, 2009 2:36 pm
av P.Hellberg
Kan en liten läcka göra så att jag inte får nått ladd alls ? jag menar om turbon får ladda fritt så borde det låta nåh vansinnigt mycket ?
Postat: sön aug 30, 2009 7:57 pm
av Almgren
Kolla så du inte har något läckage i grenrör, wg-rör eller mellan turbo och grenrör.
Postat: sön aug 30, 2009 8:14 pm
av Stener
Ja ett litet läckage kan göra mycket, Det skulle kunna förklara det.
Postat: sön aug 30, 2009 11:09 pm
av Kjelle.G
Hmm har din k27:a intern wg?? kollat så den är stängd ordentligt?
Mvh Kjelle.G

Postat: mån aug 31, 2009 12:32 pm
av Rilleo
Går impellern runt tillräckligt lätt? Hade samma problem på min HX35a, va då ett kombinerat fel - intern wastegate in tillräckligt stängd och sen en intern rengörning gjorde susen. Vad har du för fjäder i WGn? Jag upplevde att den mjukaste fjädern inte tryckte tillräckligt hårt för att stänga helt.
Postat: mån aug 31, 2009 6:02 pm
av P.Hellberg
har ingen intern WG .. Impellerna snurrar fint så jag utesluter till att problemtet ligger i den ext WG .. Har plocka isär den nu och vet inte säkert men den verkade vara lite seg i ventilen .. dock inte nu när jag plockat isär den .. ska se till och skaffa en bricka för tydligen får man ingen med ?!?
Postat: tis sep 01, 2009 4:20 pm
av Rikard B
du tar ett rör som passar en silicon slang sätter den på inloppet på turbon,i ändan på röret svetsar du tätt med en plåt bit sen borrar du ett hål och sätter i en ventil från en fälg förslagsvis sen har du ett provtrycknings verktyg modell enkel,förstår du hur jag menar

mvh
Postat: tis sep 01, 2009 5:17 pm
av P.Hellberg
Rikard B skrev:du tar ett rör som passar en silicon slang sätter den på inloppet på turbon,i ändan på röret svetsar du tätt med en plåt bit sen borrar du ett hål och sätter i en ventil från en fälg förslagsvis sen har du ett provtrycknings verktyg modell enkel,förstår du hur jag menar

mvh
Förstår precis.. inget svårt .. förutom att svetsa tätt dårå
Har tillverkat en bricka till WG:n nu iaf så ska montera ihopa det igen sen när tid finns så får vi se ..
Postat: ons sep 02, 2009 10:46 am
av WTB
Har du kollat så ventilen håller tätt ?? Brukar väl va att man lär slipa in ventilen mot sätet på kinaprylarna,Och de brukar va för små toleranser
på ventilskaftet så den inte orkar öppna vilket givet leder till skenladd..Men de är ju knappast problemet nu
