T-70 Turbo på en Micra

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende

T-70 Turbo på en Micra

Inlägg av E34 RRT »

som det står i rubriken hur mycket overkill blir det om man lägger en KINA T-70 tvinentry på en 1000cc micra? kommer där bli nån körbarhet alls? :?
Användarvisningsbild
Johan76Gbg
Lite mer laddtryck

Inlägg av Johan76Gbg »

Micra turbo = Stöddigt
Göteborgarn med en st några hundra hästars Firebird och en trött Amazon.
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Du får nog fler vettiga svar om du ger några mått på turbon... :wink:
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende

Inlägg av E34 RRT »

Kompressor:
0,60 A/R
Inducer 70 mm
Exducer 92 mm
TRIM 57
Inlet 102 mm

Turbin (avgashus):
0,84 A/R
T3 delad (twin entry)
Exducer 65 mm
Inducer 75 mm

där är all info om snigeln!!
joo det kan hända att det kommer en tråd inom kort här!! om min nissan!!
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck

Inlägg av vampyren »

vet inte om det hjälper men jag har kört sånna agg på volvo b230motorer, fick laddtryck runt 4000rpm med original insug och 3500rpm med hemmagjort insug. Kan bli tufft kanske på 1000cc? edit har en t70 i min avatar btw.
dennis P
herrejösses!
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Enda turbon jag kört med i liknande storlek är en hx35 (54mm in/65 ut) på en 1,8 16v med runt 130 sughästar. Den laddade fullt vid runt 4k iaf. Tänk att du behöver en viss mängd avgaser för att knuffa igång turbon så blir det lättare att förstå.
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende

Re: T-70 Turbo på en Micra

Inlägg av Pitbull »

E34 RRT skrev:som det står i rubriken hur mycket overkill blir det om man lägger en KINA T-70 tvinentry på en 1000cc micra? kommer där bli nån körbarhet alls? :?

Ok,
Du hittar inte ngn mindre?? Det där kan du lägga ner..
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende

Re: T-70 Turbo på en Micra

Inlägg av E34 RRT »

Pitbull skrev:
E34 RRT skrev:som det står i rubriken hur mycket overkill blir det om man lägger en KINA T-70 tvinentry på en 1000cc micra? kommer där bli nån körbarhet alls? :?

Ok,
Du hittar inte ngn mindre?? Det där kan du lägga ner..
det är juh bara det att jag råkade ha en sådan liggandes här hemma så därför tänkte jag att lönar det sej att prova! men nu är det bara att byta fläkt då! någån som vill byta mot ett mindre!! turbon är juh ny!! :)
WTB
Forumsberoende

Inlägg av WTB »

Nänä nu ska du inte fega inte :hihi: hade man bättre koppling skulle man f*n ha testat på min 1,2a för den spola upp ett seeeeegt og9000 agg utan problem trots omappad :hihi: har oxå en T70 liggandes så vem vet i framtiden :lol:Lägg i en ma12:a i micran istället för den är ju toppen 10ggr bättre utformade på + dom 200 kubiken gör nog endel ändå :wink: Nu får du faktiskt ta o lägga upp en tråd tycker jag bestämt :thumbright:
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
stdvolvo
Lite mer laddtryck

Inlägg av stdvolvo »

haha :) d hade ju sett tufft ut om inte annat..
men ladd hade du nog inte fått färän du varvat ur högsta växeln :D
MSR Maybe Speed Racing
142 turbo
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende

Inlägg av E34 RRT »

WTB skrev:Nänä nu ska du inte fega inte :hihi: hade man bättre koppling skulle man f*n ha testat på min 1,2a för den spola upp ett seeeeegt og9000 agg utan problem trots omappad :hihi: har oxå en T70 liggandes så vem vet i framtiden :lol:Lägg i en ma12:a i micran istället för den är ju toppen 10ggr bättre utformade på + dom 200 kubiken gör nog endel ändå :wink: Nu får du faktiskt ta o lägga upp en tråd tycker jag bestämt :thumbright:
ja ja skulle väl måsta lägga upp en tråd men har intte riktit tid just nu p.g.a armén :( saken är juh att jag har juh en original turbo micra spis,dom har juh nångån i tiderna sålt av dom som nya juh! och i det cylinder locket är där raka och fina kanaler! jag har ju nu en turbo från nån diesel wv som är med ställbara vingar i avgashuset men är juh lite svårt att få dom att fungera! :?
Skriv svar