Imponerande effekt med 4cyl å T3 turbo
Imponerande effekt med 4cyl å T3 turbo
http://www.youtube.com/watch?v=Bb6T12yhDv0
Info om bilen
http://forums.evolutionm.net/awd-motors ... turbo.html
Info om bilen
http://forums.evolutionm.net/awd-motors ... turbo.html
Mustang 70 ht 466 och 6-71:a
Chevelle 72 454
242 v8 ongoing
Chevelle 72 454
242 v8 ongoing
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21735
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
67mm inlopp och fullt laddtryck vid 6500rpm indekerar ju att det inte direkt är en garret vanlig T3
men det va fin effekt
men kom i håg att det körs med andra bränslen (hög blyade)
en holset Hx 55 med 66/82mm skulle hunna göra samma jobb, men fullt ladd hadde nog kommit minst 1000rpm tidigare.

men det va fin effekt

en holset Hx 55 med 66/82mm skulle hunna göra samma jobb, men fullt ladd hadde nog kommit minst 1000rpm tidigare.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jag har fullt vid 6000 på en sån holset på en liknande maskin.Jens Gustavsson skrev:67mm inlopp och fullt laddtryck vid 6500rpm indekerar ju att det inte direkt är en garret vanlig T3![]()
men det va fin effektmen kom i håg att det körs med andra bränslen (hög blyade)
en holset Hx 55 med 66/82mm skulle hunna göra samma jobb, men fullt ladd hadde nog kommit minst 1000rpm tidigare.
Och nej , en holset orkar inte de hästarna alls
Även om det nu är jänkehästar..
10.01@233kmh. Gatevo
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21735
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag orkar inte in i en sån diskussionyouask skrev:Och nej , en holset orkar inte de hästarna alls

men jag har från säkra källor hört att det går, orkar inte säga mer, de som inte tror på det får slippa.
Men som på alla kompressorer med den inlopps dim så krävs lite övervarv, så frågan är vilken turbo som håller flest repor

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Högblyat bränsle ? kör de me bly i usa?!?Jens Gustavsson skrev:67mm inlopp och fullt laddtryck vid 6500rpm indekerar ju att det inte direkt är en garret vanlig T3![]()
men det va fin effektmen kom i håg att det körs med andra bränslen (hög blyade)
en holset Hx 55 med 66/82mm skulle hunna göra samma jobb, men fullt ladd hadde nog kommit minst 1000rpm tidigare.
trodde de sluta med blyet 1973 i staterna tihi

Mustang 70 ht 466 och 6-71:a
Chevelle 72 454
242 v8 ongoing
Chevelle 72 454
242 v8 ongoing
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
är ju inte t3 fläns på en sånJens Gustavsson skrev:67mm inlopp och fullt laddtryck vid 6500rpm indekerar ju att det inte direkt är en garret vanlig T3![]()
men det va fin effektmen kom i håg att det körs med andra bränslen (hög blyade)
en holset Hx 55 med 66/82mm skulle hunna göra samma jobb, men fullt ladd hadde nog kommit minst 1000rpm tidigare.