Imponerande effekt med 4cyl å T3 turbo

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
messias
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: mån jan 12, 2009 11:48 am

Imponerande effekt med 4cyl å T3 turbo

Inlägg av messias »

Mustang 70 ht 466 och 6-71:a
Chevelle 72 454
242 v8 ongoing
Karl Buchka
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
Ort: Los Angeles, USA

Inlägg av Karl Buchka »

Bara 3.3 bar ladd. :doh:

Fy fan vad meningslöst.
'82 242 med räserstuk, '83 242 med gatstuk
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Karl Buchka skrev:Bara 3.3 bar ladd. :doh:

Fy fan vad meningslöst.
Kanske missat nått, men vad tänkte du på då?

Det är ju trots allt bara en 2-liters motor. 912hk på hjulen med 4wd innebär ju närmare 1100hk i motorn.
stocken
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: mån sep 03, 2007 3:21 pm

Inlägg av stocken »

tror att han var sarkastisk
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

stocken skrev:tror att han var sarkastisk
Ja, man vet aldrig :). Men nu när du säger det så ;)
frittjoff
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: ons dec 12, 2007 6:32 pm
Ort: lund

Inlägg av frittjoff »

JonasW skrev:
Karl Buchka skrev:Bara 3.3 bar ladd. :doh:

Fy fan vad meningslöst.
Kanske missat nått, men vad tänkte du på då?

Det är ju trots allt bara en 2-liters motor. 912hk på hjulen med 4wd innebär ju närmare 1100hk i motorn.
921whp/ 641 TQ on 48psi now!!!
:thumbright: :roll:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

67mm inlopp och fullt laddtryck vid 6500rpm indekerar ju att det inte direkt är en garret vanlig T3 :wink:

men det va fin effekt :thumbright: men kom i håg att det körs med andra bränslen (hög blyade)

en holset Hx 55 med 66/82mm skulle hunna göra samma jobb, men fullt ladd hadde nog kommit minst 1000rpm tidigare.
youask
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: ons feb 14, 2007 11:52 am
Ort: Örebro

Inlägg av youask »

Jens Gustavsson skrev:67mm inlopp och fullt laddtryck vid 6500rpm indekerar ju att det inte direkt är en garret vanlig T3 :wink:

men det va fin effekt :thumbright: men kom i håg att det körs med andra bränslen (hög blyade)

en holset Hx 55 med 66/82mm skulle hunna göra samma jobb, men fullt ladd hadde nog kommit minst 1000rpm tidigare.
Jag har fullt vid 6000 på en sån holset på en liknande maskin.
Och nej , en holset orkar inte de hästarna alls
Även om det nu är jänkehästar..
10.01@233kmh. Gatevo
Redbullen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: lör jul 17, 2004 10:31 am
Ort: Växjö

Inlägg av Redbullen »

youask skrev: Och nej , en holset orkar inte de hästarna alls
Jasså?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

youask skrev:Och nej , en holset orkar inte de hästarna alls
jag orkar inte in i en sån diskussion :wink:
men jag har från säkra källor hört att det går, orkar inte säga mer, de som inte tror på det får slippa.

Men som på alla kompressorer med den inlopps dim så krävs lite övervarv, så frågan är vilken turbo som håller flest repor :)
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Tror det va en riktigt putsbög som varit framme på den evon :hihi:
Chevelle SS -65
messias
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: mån jan 12, 2009 11:48 am

Inlägg av messias »

Jens Gustavsson skrev:67mm inlopp och fullt laddtryck vid 6500rpm indekerar ju att det inte direkt är en garret vanlig T3 :wink:

men det va fin effekt :thumbright: men kom i håg att det körs med andra bränslen (hög blyade)

en holset Hx 55 med 66/82mm skulle hunna göra samma jobb, men fullt ladd hadde nog kommit minst 1000rpm tidigare.
Högblyat bränsle ? kör de me bly i usa?!?
trodde de sluta med blyet 1973 i staterna tihi ;-)
Mustang 70 ht 466 och 6-71:a
Chevelle 72 454
242 v8 ongoing
Användarvisningsbild
Mattz Larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
Ort: Gävle

Inlägg av Mattz Larsson »

men inte på racersoppa t.ex. c-16


Mattz
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

Jens Gustavsson skrev:67mm inlopp och fullt laddtryck vid 6500rpm indekerar ju att det inte direkt är en garret vanlig T3 :wink:

men det va fin effekt :thumbright: men kom i håg att det körs med andra bränslen (hög blyade)

en holset Hx 55 med 66/82mm skulle hunna göra samma jobb, men fullt ladd hadde nog kommit minst 1000rpm tidigare.
är ju inte t3 fläns på en sån
c_wester
För mycket laddtryck
Inlägg: 176
Blev medlem: mån jan 05, 2004 3:44 pm

Inlägg av c_wester »

edit
Skriv svar