har nyss köpt en holset hx40w i tron om att de va avgashus 19 som säljaren påstod de va..men när man undersökte idag så står det 18 på avgashuset, eller har vi kollat fel? har aldrig hört om eller läst om att de finns 18#avgashus..
sen e väll alla hx40w vattenkyld? det är inte den här..
och sen hittar jag inte vilken fläns jag ska ha.. har jort en fin ritning med ca mått i mm..i paint såklart det jag kan komma fram till är att det är t3, stämmer de?
grymt. jag ser att du va vaken länge och surfa inatt
jag hittade oxå en bild på t3 fläns sent igår.. konstigt att de inte står mått på t3-fläns tex på klracing när det står på alla andra..
Tror det finns tidiga hx40 som inte har vattenkylning.
Men t3 flänsen brukar bara sitta på avgashus upp till #16, Sen #17 och #19 brukar ha t4, men det finns säkert undantag
Tittade du inuti avgashuset när du läste numret? Det står stansat en liten bit in i en utav hålen i flänsen (Avgasernas inlopp i turbon).
okey.. ja för mej blir det bara bättre om jag slipper vattenkylning.
men jag fastnade med det där w på kompressorkåpan.. hx40w står ju för vattenkylning vad jag har fått för mej.. dom kan ju bytt iofs..
och även det där med 18#avgashus, jag har oxå för mej att det ska va t4fläns på avgashus större än 16#, men finns säkert undantag som du säger.
japp, såg nr där när man putsat bort lite sot
jaja, tur de va 18#hus iallafall så det inte va nått megalitet avgashus på den.
Vattenkylning har jag sällan sett på en HX40.. om aggregatet har det eller inte är nog mer en fråga om var/hur det var tänkt att användas på fordonet det satt på från början.
W står för integrerad wastegate.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.