Jo, det har luftats enligt konstens alla regler å på alla möjliga sätt så att det är luft i systemet kan vi nog utesluta. ( har simmat omkring i bromsvätska de senaste veckarna )
Vet inte hur tung 712 plattan är men har för mig att jag hört nånstans nångång att en del haft problem med att orginalslangen har "flexat" för mycket och så att säga sabbat funktionen.
Låter långsökt men om du har en lång gummislang så kanske det går att dra om med större del rör samt en kort stålomspunnen slang ?
Ersviken skrev:Vet inte hur tung 712 plattan är men har för mig att jag hört nånstans nångång att en del haft problem med att orginalslangen har "flexat" för mycket och så att säga sabbat funktionen.
Låter långsökt men om du har en lång gummislang så kanske det går att dra om med större del rör samt en kort stålomspunnen slang ?
Man kan ofta se hur den flexar satan när trycket ökar....
Stålomspunnet är nog att rekomendera
Finns väl olika kopplingscylindrar (den uppe vid pedalen)..
Vet att andra haft problem med att de kopplar ut för dåligt med fel kombination av slavcyilner å huvudcylinder.
Senaste vi byggde om använde vi dock volvons huvudcylinder och bmw´s slavcylinder...
Och tryckplattan är ordentligt åtdragen? Har hört att det kan spela roll också... O då hjälper det inte att varken lufta eller byta slang mot rör etc... kolla det först...
Ett väldigt bra tips! skruva bort slavcylindern, köp ett lock på mekonomen som du sätter på oljebehållaren o på bildäcket, nu har du tryck ner. (alternativt kan du blåsa med tryckluft ner i behållaren bara du ser till att den är tät). håll slavcylindern så att nippeln är uppåt o kör ut lite olja, det kommer troligt vis komma ur luft o de kommer bli bättre! Bmws kopplingar e skitjobbiga o lufta men har du inte provat detta så rekomenderar ja o göra de!