Kopplingsproblem ZF-låda. Hjälp!

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Alexander Å
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Kopplingsproblem ZF-låda. Hjälp!

Inlägg av Alexander Å »

Kopplar inte ur helt!

Har monterat zf låda på min 940. har omsvarvat påttsvänghjul, 712 tryckplatta å 6-puckad sinter.

har testat med "zf-slavcylinder" men fick den inte att koppla ur, testat med "e-30 slavcylinder". får den att koppla ur men inte helt till 100%.

har förlängt slvacylinderns pinne (längd ca 140mm) och även på andra sidan (längd ca 55mm)

VAD SKA JAG GÖRA!!! :(

MKT tacksam för tips!
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

Säker på att all luft är borta ? Har fått lossa slangen på en de l slavcylindrar många gången för att inte luftnipplarna funkar som de är tänkt.
Alexander Å
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Alexander Å »

Jo, det har luftats enligt konstens alla regler å på alla möjliga sätt så att det är luft i systemet kan vi nog utesluta. ( har simmat omkring i bromsvätska de senaste veckarna :lol:)
Alexander Å
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Alexander Å »

Ingen som haft liknande problem?
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

Vet inte hur tung 712 plattan är men har för mig att jag hört nånstans nångång att en del haft problem med att orginalslangen har "flexat" för mycket och så att säga sabbat funktionen.
Låter långsökt men om du har en lång gummislang så kanske det går att dra om med större del rör samt en kort stålomspunnen slang ?
ErikR
För mycket laddtryck

Inlägg av ErikR »

Ersviken skrev:Vet inte hur tung 712 plattan är men har för mig att jag hört nånstans nångång att en del haft problem med att orginalslangen har "flexat" för mycket och så att säga sabbat funktionen.
Låter långsökt men om du har en lång gummislang så kanske det går att dra om med större del rör samt en kort stålomspunnen slang ?
Man kan ofta se hur den flexar satan när trycket ökar....
Stålomspunnet är nog att rekomendera
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
__Mackee__
För mycket laddtryck

Inlägg av __Mackee__ »

Jag har rör på min 940 :) org slang funkade inte men stålomspunnen är att rek
Alexander Å
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Alexander Å »

Kör med rör så det är inte det heller...
Användarvisningsbild
_larsson_
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av _larsson_ »

Finns väl olika kopplingscylindrar (den uppe vid pedalen)..
Vet att andra haft problem med att de kopplar ut för dåligt med fel kombination av slavcyilner å huvudcylinder.

Senaste vi byggde om använde vi dock volvons huvudcylinder och bmw´s slavcylinder...
-BMW E30 M50 Touring
nasx
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av nasx »

Och tryckplattan är ordentligt åtdragen? Har hört att det kan spela roll också... :roll: O då hjälper det inte att varken lufta eller byta slang mot rör etc... kolla det först...
Nicklas Fröberg
Alle3001
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Alle3001 »

Ett väldigt bra tips! skruva bort slavcylindern, köp ett lock på mekonomen som du sätter på oljebehållaren o på bildäcket, nu har du tryck ner. (alternativt kan du blåsa med tryckluft ner i behållaren bara du ser till att den är tät). håll slavcylindern så att nippeln är uppåt o kör ut lite olja, det kommer troligt vis komma ur luft o de kommer bli bättre! Bmws kopplingar e skitjobbiga o lufta men har du inte provat detta så rekomenderar ja o göra de!
Bmw E30 TurboTouring 519whp

Volvo V70 T5 -99
Skriv svar