Vilket fabrikat är att satsa på att köpa till en Honda mt?
En Polini är ju rätt mycket dyrare än en Ahtena till exempel,Går den så mkt bättre?
Kanske är nån som har en liggandes?
Ska du köra med grejerna i det utförande du köper dom, satsa på en Athena (eller t.o.m. den billiga gjutjärnscylindern om pengarna du sparar går lägga på nått annat du behöver). Ska du trimma HÅRT och vill ha grejer som håller, köp Polinin.
Den jag har på min MB går aningen bättre än en vanlig 65-70cc trimcylinder med lämpligt avgasrör, förgasare etc. på moppemotorn. Som sagt, inget att hänga i julgranen orginal, men 80cc orginal (och möjlighet att ha upp till 125cc) gör ju att den motorn har en helt annan potential.
Om man vill ha en moppe cylle att gå bra så får man fila en del. Jag köra bara med 5½ på min mt och jamarcol samt lite annan drevning och den har ett härligt drag men ingen större topphastighet. jag tycker du ska sats på en 5½:a och en 16,5 mm mikuni då går dom lagomt och dricker inte allt för mycket.
Ja, det är 8-9mm längre slag på MTX80. (Man använder hela motorn, inte bara cylindern.)
Angående filandet så beror det helt på vad man menar med mycket och vad man har för syfte med det hela. Ska man använda ett avgasrör som finns att köpa över disk så KAN man inte fila särskilt mycket, för då får man en cylinder som inte funkar ihop med röret. Å andra sidan, om man bygger ett avstämt rör kan det bli fråga om att höja avgasporten typ 5mm, beroende på vad man har att utgå från och hur man vill ha resultatet. Övriga portar & riktningar blir en del slipande också då givetvis...
Lånar tråden här lite och frågar om det är någon skillnad på kolvringarna till mt kolv. Köpte en på tradera, en std 39mm och ena kolvringen löperfritt i spåret som dom ska göra och det är i det nedersta spåret men i det översta spåret så sitter kolvringen som fastklämd om man ska spänna ihop den. Så är det nån skillnad på ringarna?