Ny bytt Bmw topp som knackar..

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Moufasa
För mycket laddtryck

Ny bytt Bmw topp som knackar..

Inlägg av Moufasa »

Hej.
Min lille bror har bytt topp på sin E36a och efter bytet så knackar ventilerna nått galet.

Låter som att den inte får upp nå oljetryck alls fast den har det, han har tydligen kollat det.
Jag har inte varit med och skruvat med bilen men en mekaniker från just bmw hadde hjälpt till, så jag förutsätter att allt hamnat rätt.

Den låter rent jävligt på ventilerna och det är så att den låter som en disel.
Men toppen är i fint skick jag har kollat igenom den åt honom, och hittade inget att anmärka på. Och det är inte en vanos utan en vanlig 24v

Har fått tusen tipps om vad det skulle kunna vara men än är inget rätt. Det sista tippset var om nån kula i toppen som kunde hänga sig på stängd vilket jag tycker låter lite konstigt???Och då skulle det inte komma så mycket olja till toppen sägs det.

Vad kan det vara, snart lägger vi bilen på 6000varv och ser om det släpper för jag har slut på ideer åt honom oxå.

Jätte tacksam för snabba svar för bror står utan bil nu och måste ha en i mellan dagarna..
Fiat Uno Turbo 88a..
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende

Inlägg av JohanK »

Hur länge har den gått med den nya toppen?, är det hydrauliska spelelement kan det ta tid innan alla fått oljetryck.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Ludde_
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Ludde_ »

Tar en stund för tryckarna att få upp trycket, innan dess låter dom som fan.

Kan va en tryckare som är kass också.

Om den fortsätter knacka även om du kört den en stund så prova att byta till lite tjockare olja.
Bmw m50b25turbo hx40 e85 192hk+
Kalle Ludvigsson
Ludde206@hotmail.com
0733644112
Skriv svar