Packningsmaterial som tål höga temperaturer, var hitta?
-
- Ganska mycket laddtryck
Packningsmaterial som tål höga temperaturer, var hitta?
Var kan jag köpa packningsmaterial som jag kan skära ut själv som tål höga temperaturer t.ex wg packning.
-
- Forumsberoende
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Vanligt blått Loctite silicon funka för oss, körde bara det mellan WG å grenrör samt turbo å grenrör på en M20, 600hk å ladda på nästan 2kg, läckte inget på de 3-400mil som kördes i somras.
Pizza
Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
Jag fräser alla ytor 100% plana och använder helt vanlig avgaspasta för avgassystem. Funkar helkanon och blir helt osynligt då man bryter bort överflödet som sipprar ut och stelnar efter första starten. Stor fördel med avgaspastan med är att du aldrig behöver gnälla även att du måste skapa gammal eländig fastbränd packning igen, då pastan faller bort som mjöl efter isärtagning.
Använt detta mellan grenrör-turbo med helt plana flänsar på båda. Även mellan wastegate och DP utan problem. Och kommer användas på flertalet plana 6-bultade skarvar på mitt 3.5tums avgasarör nu i framtiden. Tror de skall fungera ypperligt.
Försöker generellt köra oringat med gummiringar överallt och där de inte går kör vi plana ytor med pasta. Då jag är en riktig packningshatare som inte tål packningar som bara spricker och måste köpas mya och ger en massa utgifter bara för man har lust att ta av insuget för något simpel service eller modd. Tycker inte de skall behöva vara så med en trimmad kärra som men VET skall rivas flertalet gånger under kort tid. Då skall de fan vara billigt att lossa saker som inte är sönder från början.
Använt detta mellan grenrör-turbo med helt plana flänsar på båda. Även mellan wastegate och DP utan problem. Och kommer användas på flertalet plana 6-bultade skarvar på mitt 3.5tums avgasarör nu i framtiden. Tror de skall fungera ypperligt.
Försöker generellt köra oringat med gummiringar överallt och där de inte går kör vi plana ytor med pasta. Då jag är en riktig packningshatare som inte tål packningar som bara spricker och måste köpas mya och ger en massa utgifter bara för man har lust att ta av insuget för något simpel service eller modd. Tycker inte de skall behöva vara så med en trimmad kärra som men VET skall rivas flertalet gånger under kort tid. Då skall de fan vara billigt att lossa saker som inte är sönder från början.
Mercedes-Benz 190E 2.3 16v Turbo.
-
- Ganska mycket laddtryck