Packningsmaterial som tål höga temperaturer, var hitta?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
volvokalle1
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: sön feb 24, 2008 7:39 pm

Packningsmaterial som tål höga temperaturer, var hitta?

Inlägg av volvokalle1 »

Var kan jag köpa packningsmaterial som jag kan skära ut själv som tål höga temperaturer t.ex wg packning.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: kopperplate typ 2 mm tjokk....når den er ferdig, gløder du den med propan eller nåt turbototch , å har den i vatn; da blir kopper mjukt..
egner seg som pakning da.
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Pizza
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: fre apr 08, 2005 11:55 pm
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Pizza »

Vanligt blått Loctite silicon funka för oss, körde bara det mellan WG å grenrör samt turbo å grenrör på en M20, 600hk å ladda på nästan 2kg, läckte inget på de 3-400mil som kördes i somras.

Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

Grafit packning fungerar kanon tex tape
072 931 6764
Instagram novasikko
Användarvisningsbild
Peter L
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: lör okt 06, 2007 6:40 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Peter L »

Jag gick till svarven på jobbet och klippte en bit bladmässing och gjorde packningar av detta fungerade utomordentligt bra iaf.
Peter Lindberg
0768032059
Användarvisningsbild
sniffer
För mycket laddtryck
Inlägg: 333
Blev medlem: tor jun 08, 2006 9:52 pm
Ort: Alingsås

Inlägg av sniffer »

Jag fräser alla ytor 100% plana och använder helt vanlig avgaspasta för avgassystem. Funkar helkanon och blir helt osynligt då man bryter bort överflödet som sipprar ut och stelnar efter första starten. Stor fördel med avgaspastan med är att du aldrig behöver gnälla även att du måste skapa gammal eländig fastbränd packning igen, då pastan faller bort som mjöl efter isärtagning.

Använt detta mellan grenrör-turbo med helt plana flänsar på båda. Även mellan wastegate och DP utan problem. Och kommer användas på flertalet plana 6-bultade skarvar på mitt 3.5tums avgasarör nu i framtiden. Tror de skall fungera ypperligt.

Försöker generellt köra oringat med gummiringar överallt och där de inte går kör vi plana ytor med pasta. Då jag är en riktig packningshatare som inte tål packningar som bara spricker och måste köpas mya och ger en massa utgifter bara för man har lust att ta av insuget för något simpel service eller modd. Tycker inte de skall behöva vara så med en trimmad kärra som men VET skall rivas flertalet gånger under kort tid. Då skall de fan vara billigt att lossa saker som inte är sönder från början.
Mercedes-Benz 190E 2.3 16v Turbo.
volvokalle1
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: sön feb 24, 2008 7:39 pm

Inlägg av volvokalle1 »

Någon som har testat täta med kopparpasta?
Användarvisningsbild
r.friborg
För mycket laddtryck
Inlägg: 284
Blev medlem: mån mar 22, 2004 10:01 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av r.friborg »

Vi använder armerad grafitpackning i ång systemen på båtar. Där är det både höga tryck och temperatur.
Fungerar ypperligt, finns något likande på mekonomen.

Är lätt jobbat också.
//Mvh Robert

www.chevy740.nu
Skriv svar