Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Ex-Rated
För mycket laddtryck
Inlägg: 217 Blev medlem: mån aug 03, 2009 7:58 pm
Ort: Jönköping
Inlägg
av Ex-Rated » lör jan 23, 2010 6:08 pm
Jag har polackat isär min 240 och håller nu på att sätta ihop den men hittade inte var denna ska sitta. antagligen bakom kamremshjulet eller remhjulet till oljepumpen.
Här kommer en bild:
Crisse
För mycket laddtryck
Inlägg: 115 Blev medlem: mån feb 16, 2009 10:57 pm
Inlägg
av Crisse » lör jan 23, 2010 7:10 pm
Ser ut som någon av brickorna som skall sitta vid något av kamdreven ja
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194 Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund
Inlägg
av Stener » lör jan 23, 2010 7:46 pm
Ser ut som brickan som ska sitta mellan remhjulet och vevaxeldrevet.
Chevelle SS -65
Limpan88_
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60 Blev medlem: ons jun 13, 2007 8:21 pm
Ort: Utanför Nyköping
Inlägg
av Limpan88_ » lör jan 23, 2010 8:03 pm
Stener skrev: Ser ut som brickan som ska sitta mellan remhjulet och vevaxeldrevet.
Precis, så va det på min b23 iaf
Malmström
För mycket laddtryck
Inlägg: 239 Blev medlem: sön mar 25, 2007 1:16 pm
Ort: Köping
Inlägg
av Malmström » lör jan 23, 2010 11:54 pm
Mellan kamdrev och kamaxel.
Carl Malmström
Volvo 142 B20 Turbo 380hk 477nm på naven.
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835 Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping
Inlägg
av G.Nauta » sön jan 24, 2010 12:02 am
Mellan Kamdrevet och Kamaxel. Remmen hamnar väldans långt ut annars
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Ex-Rated
För mycket laddtryck
Inlägg: 217 Blev medlem: mån aug 03, 2009 7:58 pm
Ort: Jönköping
Inlägg
av Ex-Rated » sön jan 24, 2010 12:51 am
På veven ska den inte sitta kan jag säga.
Men antingen på kamaxeln eller oljepumpsaxeln som jag sa efterssom 2 har sagt på kamaxeln så borde den du sitta där. Någon mer som kan bekräfta detta?
MVH björn
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663 Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn
Inlägg
av Henrik Braun » sön jan 24, 2010 1:37 am
yep, på kamaxeln.
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408 Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av NikkO » sön jan 24, 2010 7:48 pm
kamaxeln
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022 Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna
Inlägg
av Blom » sön jan 24, 2010 7:53 pm
kamaxel
SR
För mycket laddtryck
Inlägg: 266 Blev medlem: lör sep 29, 2007 4:34 pm
Inlägg
av SR » sön jan 24, 2010 8:02 pm
kamaxel
MadMange
Forumsberoende
Inlägg: 697 Blev medlem: lör jun 02, 2007 7:58 pm
Ort: Norrköping
Kontakt:
Inlägg
av MadMange » sön jan 24, 2010 8:07 pm
I skrotlådan, lättning is the shit =)
Får man inte massa bult och andra motordelar över när man har skruvat, har man inte skruvat tillräckligt
hoho
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100 Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm
Inlägg
av ahberg » sön jan 24, 2010 9:02 pm
nån som har en bild hur det ser ut när den är monterad? kan inte se det framför mig just nu att den skall sitta vid kamdrevet? eller det e brickan till kamhjuls bulten?..
kanske jag som e allmänt trög idag bara som inte ser den framför mig
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194 Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund
Inlägg
av Stener » sön jan 24, 2010 9:24 pm
Det är ju gjort för en kil där. Så den ska ju sitta bakom kamdrevet emellan kilen och kamaxeln.
Chevelle SS -65
Louksor
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23 Blev medlem: ons nov 05, 2008 11:24 pm
Ort: Kristinehamn
Inlägg
av Louksor » ons jan 27, 2010 12:14 am
nr 39 på bilden.
Ex-Rated skrev: På veven ska den inte sitta kan jag säga.
Men antingen på kamaxeln eller oljepumpsaxeln som jag sa efterssom 2 har sagt på kamaxeln så borde den du sitta där. Någon mer som kan bekräfta detta?
MVH björn