Motorspec
Botten
b5234
borr 81,4
LG speed 139,5 H profils stakar
original 90 mm vev
JE kolvar
Mellangördel skruvad med ARP bult
original oljepump
Amalie 5/50 helsyntetolja
Topp
Flöde IN
2mm - 69,4 CFM
4mm - 125,2
6mm - 162,1
8mm - 192,5
10mm - 208,5
12mm - 216,4
Flöde UT
2mm - 56,9
4mm - 122,9
6mm - 168,9
8mm - 181,7
10mm - 184,6
12mm - 185,9
Mira frästa orginalsäten
Orginalventiler
GLT kammar
orginalblock packning
Toppen dragen med ARP bult
Grenrör och insug
Ej pulsplit 5-1 rör i 48 mm rör
Holset hx 55 19 hus (66 IN 72 UT)
50 mm kina wastegate
3,5" downpipe och resten av vägen
insug byggt i plåt med trattar
3" spjäll
Intercooler med måtten 450x350x115, 3" anslutningar
3" tryckrör
50mm dump
Sprut och tändning
Nira I3+
Volvo tändspolar
NGK stift
Elektronisk laddtrycksventil
Bränslesystem
40 L fuelcell
dubbla bosch 044
AN 8 matning
AN 8 Retur
Nuke Y kors
Nuke bränslefilter
Nuke rail
Nuke regulator
AN kopplingar och AN slang använt överallt.
Alu bränsleledningar under bil
Bosch 1600cc spridare
E85 bränsle
Drivlina
Dli teknik billet chromemolly svänghjul
4 puckad sinter med moparsplines
sachs 765 tryckplatta
urtrampningslager av okänd modell
Doug Nash 5 speed
Redline 75/90 olja
Strange Yoke
* har kontaktat svea så kommer bli en 3,5 tums kardan därifrån*
Ford 9tummare
4 länk
diffspärr av okänt slag för mig
utväxling okänd ( ska räkna ut den)
80/90 GL 5 olja
Hoppas denna uppsättning ska kunna lämna 500 whp i PPF`S bänk 31 Maj





