Zeta: BMW E30 touring 2 dörras "M3"

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
zetaz
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jan 09, 2010 9:26 pm

Zeta: BMW E30 touring 2 dörras "M3"

Inlägg av zetaz »

Tjena
Fick en ide som jag va tvungen att genomföra.
Motor Lexus LS400 med HX40 turbo
Växellåda BMW ZF
skärmar fram bak huv dörrar är i plast.
B-stolpen är tagen från en 2 dörras sedan och tillbaka flyttad för att få in dörrar från en 2 dörras.
Mer info kommer
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av zetaz den mån mar 08, 2010 6:17 pm, redigerad totalt 4 gång.
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

sjukt coolt ! du kör inte öppningsbara dörrar bak va ?
Smurfen skrev:
Tror de som hatar det tyska stuket gör det för att de inte kan köra låga bilar. Det är en konst..
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Jävligt grymt :) :thumbright:
Har själv varit sugen länge på en M3 breddad touring.

Men skulle vilja ha öppningsbara bakdörrar.

Roligt med lite annorlunda motorval också.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
zetaz
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jan 09, 2010 9:26 pm

Inlägg av zetaz »

martinssoN skrev:sjukt coolt ! du kör inte öppningsbara dörrar bak va ?
Finns inga dörrar. tog en B-stolpe från en sedan å satte den längre bak så vanliga sedan dörrar fick plats.

Kan ju tilläggas att allt är i plast.
Tegheim
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm

Inlägg av Tegheim »

Välkommen Zeta :)
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Bild
zetaz
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jan 09, 2010 9:26 pm

Inlägg av zetaz »

Tegheim skrev:Välkommen Zeta :)
hej du :) fick pris från jappsarna på det andra tok bygget.
fast det va inte ens att tänka vidare på. ska kolla ett ställe till.
Tegheim
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: tor okt 20, 2005 6:25 pm

Inlägg av Tegheim »

zetaz skrev:
Tegheim skrev:Välkommen Zeta :)
hej du :) fick pris från jappsarna på det andra tok bygget.
fast det va inte ens att tänka vidare på. ska kolla ett ställe till.
Jaså, ockerpriser? Den där skadade veven kan ju vara vettigt annars, fast de går nog att pruta en hel del om den är kass...
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Bild
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende
Inlägg: 1347
Blev medlem: tis jun 05, 2007 7:33 pm
Ort: Hallabro

Inlägg av auspuff »

Fysatan vad ballt, precis så jag vill min touring ska se ut ;-)
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Robin Olivi »

Grymt! Annorlunda motorval också, kul att se lite nytt :thumbright:
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
mbma
För mycket laddtryck
Inlägg: 317
Blev medlem: tor aug 27, 2009 12:48 pm
Ort: karlshamn

Inlägg av mbma »

:thumbright: detta ser jäkligt ballt ut måste jag säga dig verkligen tummen upp!=) vad är planen antar det inte kommer gå att få igenom denna på besiktning med tanke på blir 2 dörrar för lite? lägg ut tråd på ppf också där kommer du få bra feed back kan jag tro. men som sagt riktigt ballt oh kul val av motor, sticker ut lite pasaar in på bilen minst sagt:)

lycka till! försök knäppa mycket bilder för detta ser tok fränt ut:)
zetaz
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jan 09, 2010 9:26 pm

Inlägg av zetaz »

mbma skrev::thumbright: detta ser jäkligt ballt ut måste jag säga dig verkligen tummen upp!=) vad är planen antar det inte kommer gå att få igenom denna på besiktning med tanke på blir 2 dörrar för lite? lägg ut tråd på ppf också där kommer du få bra feed back kan jag tro. men som sagt riktigt ballt oh kul val av motor, sticker ut lite pasaar in på bilen minst sagt:)

lycka till! försök knäppa mycket bilder för detta ser tok fränt ut:)
tackar.
den e ju ny bes ju :D
zetaz
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jan 09, 2010 9:26 pm

Inlägg av zetaz »

Tacka alla :D

måste ha lite dekor med så sitter å funderar vilket stuk man ska köra.
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

satan vad fränt, men tycker det är åt helvete för lite bilder på karossen.
Vill se mer hur du löst 2dörrars biten.
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
zetaz
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jan 09, 2010 9:26 pm

Inlägg av zetaz »

bmw02touring skrev:satan vad fränt, men tycker det är åt helvete för lite bilder på karossen.
Vill se mer hur du löst 2dörrars biten.
kapat bort b stolpen flyttat bak och satt dit en från en 2 dörras sedan.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Rolig kombination av bil och kaross, påminner om de gamla Oplarna! :thumbright:

4.0 liter 32-ventilers V8, en HX40 blir snabbt för liten på en så stor motor.
Även om du inte tänkt ha 7-8 hundra hästar skulle jag sätta dit en turbo som klarar det för att det ska bli en bra matching med motorn om du ska ha bara 500-550 hk där en HX40 oftast bottnar.
Tryck-förhållandet spelar in förstås. 1 kg laddtryck på en sån här motor landar nog väldigt nära 600 hästar i motorn, beroende på hur strypt den varit från fabrik i insug/avgas och en HX40 vill jobba på högre laddtryck och beroende på vilket kompressorhjul det är så har den troligen gått i botten redan.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar