Tjena
Fick en ide som jag va tvungen att genomföra.
Motor Lexus LS400 med HX40 turbo
Växellåda BMW ZF
skärmar fram bak huv dörrar är i plast.
B-stolpen är tagen från en 2 dörras sedan och tillbaka flyttad för att få in dörrar från en 2 dörras.
Mer info kommer
Senast redigerad av zetaz den mån mar 08, 2010 6:17 pm, redigerad totalt 4 gång.
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
detta ser jäkligt ballt ut måste jag säga dig verkligen tummen upp!=) vad är planen antar det inte kommer gå att få igenom denna på besiktning med tanke på blir 2 dörrar för lite? lägg ut tråd på ppf också där kommer du få bra feed back kan jag tro. men som sagt riktigt ballt oh kul val av motor, sticker ut lite pasaar in på bilen minst sagt:)
lycka till! försök knäppa mycket bilder för detta ser tok fränt ut:)
mbma skrev: detta ser jäkligt ballt ut måste jag säga dig verkligen tummen upp!=) vad är planen antar det inte kommer gå att få igenom denna på besiktning med tanke på blir 2 dörrar för lite? lägg ut tråd på ppf också där kommer du få bra feed back kan jag tro. men som sagt riktigt ballt oh kul val av motor, sticker ut lite pasaar in på bilen minst sagt:)
lycka till! försök knäppa mycket bilder för detta ser tok fränt ut:)
Rolig kombination av bil och kaross, påminner om de gamla Oplarna!
4.0 liter 32-ventilers V8, en HX40 blir snabbt för liten på en så stor motor.
Även om du inte tänkt ha 7-8 hundra hästar skulle jag sätta dit en turbo som klarar det för att det ska bli en bra matching med motorn om du ska ha bara 500-550 hk där en HX40 oftast bottnar.
Tryck-förhållandet spelar in förstås. 1 kg laddtryck på en sån här motor landar nog väldigt nära 600 hästar i motorn, beroende på hur strypt den varit från fabrik i insug/avgas och en HX40 vill jobba på högre laddtryck och beroende på vilket kompressorhjul det är så har den troligen gått i botten redan.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.