vilken bredbandare ska man välja?
Moderator: backeliten
- fizz
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 396
- Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
- Ort: Kumla/Örebro
- Kontakt:
vilken bredbandare ska man välja?
funderar skarpt å köpa en WB, mest för att kunna ställa in förgasarna på min avatar-bil, och hjälpa kompisar med sånt ...
Jag vill kunna logga AFR, MAP, RPM, EGT, och gärna några 0-5v ingångar ... helst utan dator ...
har kollat lite på dessa;
LM-1 från Innovate
Fördelar: stort stöd världen över, svensk åf med bra support, inbyggd MAP-givare.
Nackdelar: inga direkt. inte lika flashig display som tech edge 2B0. dyrast.
2B0 från TechEdge
Fördelar: många och avancerade funktioner, snygg display, "bara en box" (ej extra AUX-box som på LM-1) kan beställa extra sensor billigt när man ändå handlar.
Nackdelar: ingen inbyggd display, mer för fast montering i bil, ej inbyggd MAP, beställa från Australien.
Zt-2 från Zeitronics
Fördelar: Billig, bäst display.
Nackdelar: ingen svensk åf, ingen loggfunktion utan dator, dyrare med alla tillbehör.
Jag vill kunna logga AFR, MAP, RPM, EGT, och gärna några 0-5v ingångar ... helst utan dator ...
har kollat lite på dessa;
LM-1 från Innovate
Fördelar: stort stöd världen över, svensk åf med bra support, inbyggd MAP-givare.
Nackdelar: inga direkt. inte lika flashig display som tech edge 2B0. dyrast.
2B0 från TechEdge
Fördelar: många och avancerade funktioner, snygg display, "bara en box" (ej extra AUX-box som på LM-1) kan beställa extra sensor billigt när man ändå handlar.
Nackdelar: ingen inbyggd display, mer för fast montering i bil, ej inbyggd MAP, beställa från Australien.
Zt-2 från Zeitronics
Fördelar: Billig, bäst display.
Nackdelar: ingen svensk åf, ingen loggfunktion utan dator, dyrare med alla tillbehör.
Older and YZer ....
Med tanke på att du skrivit vad dom olika apparaterna kan så kanske det vore bra om du beskrev vad du ska använda dom till - specifikt.
Det är stor skillnad om du bara ska använda den som fristående enhet, eller bara för att koppla in på ett eftermarknadssprut.
Med LM-1 är du säker vad du än använder den till.
Det är stor skillnad om du bara ska använda den som fristående enhet, eller bara för att koppla in på ett eftermarknadssprut.
Med LM-1 är du säker vad du än använder den till.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- fizz
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 396
- Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
- Ort: Kumla/Örebro
- Kontakt:
jag ska väl som prio. 1 justera in förgasarna på "träskbilen" ...
sen blir det väl mappning av ett å annat MS .... vilket borde gå smidigt mha. MAP och RPM + AFR tycker man ...
ingen fast montering nån längre stund alltså ..
tänkte bara om folk kunnde skriva nån rad om "sin" bredbandare ..

sen blir det väl mappning av ett å annat MS .... vilket borde gå smidigt mha. MAP och RPM + AFR tycker man ...
ingen fast montering nån längre stund alltså ..
tänkte bara om folk kunnde skriva nån rad om "sin" bredbandare ..

Older and YZer ....
Jag har själv svårt att tänka mig annat än att dom flesta bara använder dom kopplade till något sprut, så eventuella finesser och programvaror som följer med är rätt irrelevant. Så en LM-1 för dig vore bra.
Nu känner jag en förespråkare före TechEdge också (A Norberg här på forumet) och han har visat mig programvaran. Den är mycket bra också för en billigare peng, men kanske kräver mer av användaren beroende på.
Nu känner jag en förespråkare före TechEdge också (A Norberg här på forumet) och han har visat mig programvaran. Den är mycket bra också för en billigare peng, men kanske kräver mer av användaren beroende på.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jag arbetar med verktyg som bredbandare mer eller mindre varje dag.
Köpte en tech ganska tidigt.Fått den uppdaterad/reparerad mellan varven.
Kastar den ut å in ur bilar högt å lågt.
Får säga att den funkat förträffligt.
Köpte min av Peter på www.etapp.se
Köpte en tech ganska tidigt.Fått den uppdaterad/reparerad mellan varven.
Kastar den ut å in ur bilar högt å lågt.
Får säga att den funkat förträffligt.
Köpte min av Peter på www.etapp.se