Backen fastnat på bmw-låda
Backen fastnat på bmw-låda
Jag har en 520 -91 med vad jag antar är lilla 260lådan. Efter en mindre avåkning så har backen fastnat i läge. Det var inget som kan ha tagit i under för det var bara mjuksnö. Men när jag la i backen så stannade den i. Spaken ligger i läge ungefär där friläge ligger normalt. Går inte flytta åt nåt håll. Kopplingen funkar. Det är heller ingen snö lr is i kardantunneln och stagen är inte krökta. Är det nån som har haft samma problem nån gång? Kan det vara nån gaffel lr nånting som spruckit och/lr kilat? Känns ju riktigt surt att behöva byta låda utan att ens ha rensat nåt drev..
Tips och ideer mottages tacksamt. /Thed.
Tips och ideer mottages tacksamt. /Thed.
- blownharley
- För mycket laddtryck
Har en polare som har samma problem men han har en 540 från 94?
Men på den sitter det en automat, bilen fungerade alldeles utmärkt och ställdes sedan undan ett tag. När den startades så gick det bra tills backen lades i, nu går det inte att få ur backen.
Ursäkta trådkapningen men jag började skriva innan jag insåg att du har automat.
Men på den sitter det en automat, bilen fungerade alldeles utmärkt och ställdes sedan undan ett tag. När den startades så gick det bra tills backen lades i, nu går det inte att få ur backen.
Ursäkta trådkapningen men jag började skriva innan jag insåg att du har automat.

Jag har manuell. Men det gick bra att växla när jag låg i drivan. Väl uppe på vägen igen så skulle den backas och sen var det färdigväxlat. Nu har jag i alla fall räknat bort den lådan. Skaffade en ny från en 320 men det verkar vara en dum ide.. passar dåligt. Skiljer sig lutningen på motorn mellan 3 och 5-serie? Och skiljer lådorna mellan 12 och 24 ventilersmotorerna? Lr för att göra en lång fråga lite kortare.. Vad ska jag leta efter för låda som passar?
Är det inte bara öppna lådan och kolla vad det är för problem?
Eller är de hopplösa att skruva med?, har aldrig skruvat med de där lådorna.
Eller är de hopplösa att skruva med?, har aldrig skruvat med de där lådorna.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
du har ett lock up på lådan som sitter med m6 ta loss de och ta ur dom fjädrarna och kulorna kolla då alla gafflar står i neutral blev så på tre av mina lådor blir så pågrunt av slitet spakställ villket gör att lådan lägger i 2 växlar samtidigt
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a