Skillnaden mellan 940 Turbo och Ltt?

Tjata om vad som helst .
agge34
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tor mar 04, 2010 3:45 pm

Skillnaden mellan 940 Turbo och Ltt?

Inlägg av agge34 »

Vad är skillnaden, endast olika turbotryck? Finns det några fördelar,nackdelar med de två ?
Henrik Bergstrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 440
Blev medlem: tis jul 31, 2007 6:32 pm
Ort: Näsum

Inlägg av Henrik Bergstrand »

Enbart olika laddtryck...
Ryker det inte svart är det inte intressant!
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Födelar jag märkt med 940 s 2,3 eller LTT om man vill är försäkringspremien, Min gamla röda 95a sedan kostade fullförsäkrad 231:- i månaden, Mamma hade en 91as GL som kostade 236:- månaden i samma bolag, den hade mer utrustning, Turbon e dyrare i skatt och försäkring.. s 2,3 e billigast så..
Dänniz 073-8447664
agge34
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tor mar 04, 2010 3:45 pm

Inlägg av agge34 »

ok ,tack försvaren
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

_Bulan_ skrev:Enbart olika laddtryck...
Rent fysiskt så skiljer wastegaten på turbon, original på LTT går inte att justera.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Johnny skrev:
_Bulan_ skrev:Enbart olika laddtryck...
Rent fysiskt så skiljer wastegaten på turbon, original på LTT går inte att justera.
Hur länge har man en LTT original :hihi: man får ju behov av mer laddtryck i dom, laddade i sista kombin jag hade 0,9bar med v-kam utan spik, spikade med t-kammen som sitter original.. Sköt på bra för originalbil..
Dänniz 073-8447664
MG-Racing
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: tor mar 18, 2010 7:38 pm
Ort: kil

Inlägg av MG-Racing »

ltt har ett bättre block 230FK= oljekylda kolvar!
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Även FTT motorerna har Oljekylda kolvar, det är beroende på vilken årsmodell det är. Jag har en 94as B230FD (sugmotor) från 94 och även det blocket har oljepissare.
Skriv svar