Sida 1 av 1

Skillnaden mellan 940 Turbo och Ltt?

Postat: tor mar 04, 2010 10:04 pm
av agge34
Vad är skillnaden, endast olika turbotryck? Finns det några fördelar,nackdelar med de två ?

Postat: tor mar 04, 2010 11:22 pm
av Henrik Bergstrand
Enbart olika laddtryck...

Postat: tor mar 04, 2010 11:30 pm
av Dennis Öhman
Födelar jag märkt med 940 s 2,3 eller LTT om man vill är försäkringspremien, Min gamla röda 95a sedan kostade fullförsäkrad 231:- i månaden, Mamma hade en 91as GL som kostade 236:- månaden i samma bolag, den hade mer utrustning, Turbon e dyrare i skatt och försäkring.. s 2,3 e billigast så..

Postat: fre mar 05, 2010 7:43 am
av agge34
ok ,tack försvaren

Postat: fre mar 05, 2010 10:37 am
av Johnny
_Bulan_ skrev:Enbart olika laddtryck...
Rent fysiskt så skiljer wastegaten på turbon, original på LTT går inte att justera.

Postat: fre mar 05, 2010 11:29 am
av Dennis Öhman
Johnny skrev:
_Bulan_ skrev:Enbart olika laddtryck...
Rent fysiskt så skiljer wastegaten på turbon, original på LTT går inte att justera.
Hur länge har man en LTT original :hihi: man får ju behov av mer laddtryck i dom, laddade i sista kombin jag hade 0,9bar med v-kam utan spik, spikade med t-kammen som sitter original.. Sköt på bra för originalbil..

Postat: tor mar 18, 2010 8:55 pm
av MG-Racing
ltt har ett bättre block 230FK= oljekylda kolvar!

Postat: tor mar 18, 2010 9:06 pm
av Ersviken
Även FTT motorerna har Oljekylda kolvar, det är beroende på vilken årsmodell det är. Jag har en 94as B230FD (sugmotor) från 94 och även det blocket har oljepissare.