Sida 1 av 1
Skillnaden mellan 940 Turbo och Ltt?
Postat: tor mar 04, 2010 10:04 pm
av agge34
Vad är skillnaden, endast olika turbotryck? Finns det några fördelar,nackdelar med de två ?
Postat: tor mar 04, 2010 11:22 pm
av Henrik Bergstrand
Enbart olika laddtryck...
Postat: tor mar 04, 2010 11:30 pm
av Dennis Öhman
Födelar jag märkt med 940 s 2,3 eller LTT om man vill är försäkringspremien, Min gamla röda 95a sedan kostade fullförsäkrad 231:- i månaden, Mamma hade en 91as GL som kostade 236:- månaden i samma bolag, den hade mer utrustning, Turbon e dyrare i skatt och försäkring.. s 2,3 e billigast så..
Postat: fre mar 05, 2010 7:43 am
av agge34
ok ,tack försvaren
Postat: fre mar 05, 2010 10:37 am
av Johnny
_Bulan_ skrev:Enbart olika laddtryck...
Rent fysiskt så skiljer wastegaten på turbon, original på LTT går inte att justera.
Postat: fre mar 05, 2010 11:29 am
av Dennis Öhman
Johnny skrev:_Bulan_ skrev:Enbart olika laddtryck...
Rent fysiskt så skiljer wastegaten på turbon, original på LTT går inte att justera.
Hur länge har man en LTT original

man får ju behov av mer laddtryck i dom, laddade i sista kombin jag hade 0,9bar med v-kam utan spik, spikade med t-kammen som sitter original.. Sköt på bra för originalbil..
Postat: tor mar 18, 2010 8:55 pm
av MG-Racing
ltt har ett bättre block 230FK= oljekylda kolvar!
Postat: tor mar 18, 2010 9:06 pm
av Ersviken
Även FTT motorerna har Oljekylda kolvar, det är beroende på vilken årsmodell det är. Jag har en 94as B230FD (sugmotor) från 94 och även det blocket har oljepissare.