B230F
B230F
Hej jag har en volvo 240 -88b med B230F och L.H 2.4
Jag tänkte kolla om nån kan ge mej en uppskattning vars man skulle ligga i hästkrafter om man skulle montera:
*K-kam
*Extraktor grenrör
*VOC boxar (tändning och bränsle)
Det sitter en 530 topp på bilen samt K/N insatsfilter samt simonz 2" tums halvsats annars är den orörd.
Samt om en ny orginalkoppling klarar av effekten?
Jag tänkte kolla om nån kan ge mej en uppskattning vars man skulle ligga i hästkrafter om man skulle montera:
*K-kam
*Extraktor grenrör
*VOC boxar (tändning och bränsle)
Det sitter en 530 topp på bilen samt K/N insatsfilter samt simonz 2" tums halvsats annars är den orörd.
Samt om en ny orginalkoppling klarar av effekten?
original koppling bör ju palla det.
Jag skulle tippa på ca 150hk
Jag skulle tippa på ca 150hk
garaget.org/Henke89
244 Turbo och 244 Isbil
244 Turbo och 244 Isbil
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
du skulle haft en 531 topp och ett 3" avgasrör hela vägen då blir motorn lite mer lik en voc då stämmer nog mapningen bättre.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Grövre gör ju inte direkt högre ljudnivå, beror ju på hur många dämpare och så du har..JohanS skrev:Hur går det på besiktningen med 3" tums avgassystem?![]()
Tänkte för det finns väll någon decibelgräns som man inte får överskrida.

Du har ju absolut rätt i att grövre inte behöver låta mera
Tänkte bara om det fanns några regler för hur stort avgassystem man får montera.eller så kanske dom bara går på decibelantalet på beskitningen?
Tror jag ska försöka hålla mej med k-kamen och det jag skrev tidigare för jag har inte så stor budget samt att är tveksam om orginalkopplingen håller för så mycket mer änn 150 hästar.
iallafall så får jag tacka för dom snabba och informativa svaren

Tänkte bara om det fanns några regler för hur stort avgassystem man får montera.eller så kanske dom bara går på decibelantalet på beskitningen?
Tror jag ska försöka hålla mej med k-kamen och det jag skrev tidigare för jag har inte så stor budget samt att är tveksam om orginalkopplingen håller för så mycket mer änn 150 hästar.
iallafall så får jag tacka för dom snabba och informativa svaren