Jag bygger ihop en b18 med Eaton m45. Tänker at ladda rundt 0,6 bar. Kommer användas på gatan.
Toppen har tillsnyggade kanaler - lite mjukare radie på avgas, 0,88 x ventildiameter gryta og avrundade kanter i förbr.rum. Ca 8,5 i kompa.
Motorn är i övrigt original, dvs. orörd tändning och enkel trycktätad stromberg-förgasar med malpassi btr och insp.pump.
Frågan: Vilken kam är lämplig?
Har A och C samt en NH 48 (dur 375gr @ 0,5mm (!) lyft på lyftar, 11,6mm lyft - slipt på K-ämne) liggande.
NH-kammen ska väl va ganska lik K-kammen men med lite mer lyft och lite mindre nockvinkel/större överlapp. Hur skulle den funka med kompressormatning? Borde jag heller satsa på en kam med mindre överlapp?
Mycket tacksam för hjälp!
Mvh Halvor
Kamval b18 kompressor
Kamval b18 kompressor
Senast redigerad av halvor den lör apr 17, 2010 12:26 pm, redigerad totalt 1 gånger.