Kamval b18 kompressor
Postat: mån mar 29, 2010 1:56 pm
Jag bygger ihop en b18 med Eaton m45. Tänker at ladda rundt 0,6 bar. Kommer användas på gatan.
Toppen har tillsnyggade kanaler - lite mjukare radie på avgas, 0,88 x ventildiameter gryta og avrundade kanter i förbr.rum. Ca 8,5 i kompa.
Motorn är i övrigt original, dvs. orörd tändning och enkel trycktätad stromberg-förgasar med malpassi btr och insp.pump.
Frågan: Vilken kam är lämplig?
Har A och C samt en NH 48 (dur 375gr @ 0,5mm (!) lyft på lyftar, 11,6mm lyft - slipt på K-ämne) liggande.
NH-kammen ska väl va ganska lik K-kammen men med lite mer lyft och lite mindre nockvinkel/större överlapp. Hur skulle den funka med kompressormatning? Borde jag heller satsa på en kam med mindre överlapp?
Mycket tacksam för hjälp!
Mvh Halvor
Toppen har tillsnyggade kanaler - lite mjukare radie på avgas, 0,88 x ventildiameter gryta og avrundade kanter i förbr.rum. Ca 8,5 i kompa.
Motorn är i övrigt original, dvs. orörd tändning och enkel trycktätad stromberg-förgasar med malpassi btr och insp.pump.
Frågan: Vilken kam är lämplig?
Har A och C samt en NH 48 (dur 375gr @ 0,5mm (!) lyft på lyftar, 11,6mm lyft - slipt på K-ämne) liggande.
NH-kammen ska väl va ganska lik K-kammen men med lite mer lyft och lite mindre nockvinkel/större överlapp. Hur skulle den funka med kompressormatning? Borde jag heller satsa på en kam med mindre överlapp?
Mycket tacksam för hjälp!
Mvh Halvor