lcd tv till datorn fel format ?

Tjata om vad som helst .
Patrik H
Forumsberoende

lcd tv till datorn fel format ?

Inlägg av Patrik H »

ja har tidigare kopplat min Lg Lh2000 42 tums lcd tv till datorn och tittat på film.
men efter att ja instalerat windows 7 så funkar det inte ,det står bara fel format på TVn. någon som har nå tips.

ja kör 1024x768 i upplösning från datorn har prövat med olika men det hjälper inte. kör via RGB ingången

tacksam för lite hjälp

mvh Patrik
iVeR
Lite mer laddtryck

Inlägg av iVeR »

troligt viss måste du slå på kloning elr nått sånt under inställningar
Skyline R32 GT-R
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

det behövde ja ju inte förut när ja hade XP.
och dessutom så rycker ja ju ur den vanliga bildskärmen till datorn och kopplar en rbg kabel som går till tv.
inte det optimala kanske men det funkar ju om man inte skiftar så ofta
nasx
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av nasx »

Har samma problem här. Vetifan vad det är. Har iofs XP också på datan så när ja ska kolla film o så byter ja bara operativsystem... men ja tror det har med upplösningen att göra...
Nicklas Fröberg
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Det här ett totalt långskott, men de flesta lcdtv som krängs idag är 16:9 i aspektratio och 1024x768 är 4:3, dvs det som lite äldre tv vill ha.
Har du provat att sätta om upplösningen till 1280x720 ?
Det är just 16:9, nämligen.

Iofs så låter det ju fånigt att det skulle ofunka med 7an, men vara ok med XP...
Fast å andra sidan är det en driverfråga, så man ska aldrig bli överraskad över hur dumt det blir ibland ;)

Jag tutar själv med datorn till en Samsung 40" men jag använder en sladd som är dvi<->hdmi istället.
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

720p (hd ready) 1280x720
1080p (full hd) 1920x1080

Någon av de upplösningarna bör du använda beroende på vad för tv du har.
Tror dock inte problemet är att du har fel upplösning då din tv borde klara 1024x768 med. Finns oftast en lista i instruktionsboken på stödda upplösningar.

DVI -> HDMI är nog att föredra, samt att man kopplar datorn till en pixelmappad ingång för bästa bild.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende

Inlägg av Elias_ »

jag kör win 7 och det fungerar kanon mot en LG 42 " LCD .
det jag gör är att bocka i kryss rutan för tv skärmen i Nvidia kontroll panel slår över till RGB kanalen, sen måste man dra t.ex. VLC rutan till höger tills du ser den tv skärmen. dubbel klicka i rutan o vipps kan man titta på film :)

använder mej av en bild kabel i VGA anslutningen på grafik kortet till tven och en digital till dator skärmen , bytar alltså inte medans datorn är igång.

microsoft har lagt in en dum grej i win 7 och vista som gör att när man t.ex. skiftar ljud kabel från lurar till ljudsystem så dör ljudet och man måste starta om programet man ska titta med eller lyssna för att få tillbaka det. tror det är samma skit när man bytar bild skärm fast man måste starta om datorn istället :P. detta går dock att stänga av i någon panel om man är duktig.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

The skrev:720p (hd ready) 1280x720
1080p (full hd) 1920x1080

Någon av de upplösningarna bör du använda beroende på vad för tv du har.
Tror dock inte problemet är att du har fel upplösning då din tv borde klara 1024x768 med. Finns oftast en lista i instruktionsboken på stödda upplösningar.

DVI -> HDMI är nog att föredra, samt att man kopplar datorn till en pixelmappad ingång för bästa bild.

ja testade tidigare mrd olika upplösningar , men antagligen aldrig med 1280*720 för nu så funkade det :thumbright:
men det märkliga är ju att när ja hade xp tidigare så funkade det med 1024*768

och ja behöver inte starta om ngt för att det ska funka, ja byter kabel på bildskärms utgången på datorn bara.

det börjar nog bli dags att slänga min gamla 19 tjockskärm med 4;3 :doh:

sen så bskulle det nog vara bra med en HDMI kabel men ja har ingen hdmi utgång på datorn..
borde kanske köpa ny dator (6år gammal) men det är ialla fall en 3,4ghz med 3gig ram och 600gig hård disk
Men det är roligare att köpa bil delar i stället :D

tack allihop för hjälpen , ja brukar säga till min fru savarturbo har svar på det mesta :hihi:
Mekken
För mycket laddtryck

Inlägg av Mekken »

Har du inden DVI utgång då? Isf så finns det adaptrar DVI-HDMI att köpa för inga pengar alls :)

Själv kör jag en sådan ut till en 720p projektor. 77" Lovely :D
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Mekken skrev:Har du inden DVI utgång då? Isf så finns det adaptrar DVI-HDMI att köpa för inga pengar alls :)

Själv kör jag en sådan ut till en 720p projektor. 77" Lovely :D

efter att ha bild googlat på vad dvi är så :) jo en sån har ja .
då får ja köpa en sån :thumbright:
Skriv svar