hur rengöra toppar som är ingrodda med olja,dam osv...
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
hur rengöra toppar som är ingrodda med olja,dam osv...
hur tvätta gamla toppar med ingrodd olja osv. så dom blir riktigt rena?
Nån som har nåt bra tips, lägga dom i blöd i nån vätska nåt dygn eller liknande?
/Andre'
Nån som har nåt bra tips, lägga dom i blöd i nån vätska nåt dygn eller liknande?
/Andre'
power
-
- Ganska mycket laddtryck
-
- Forumsberoende
håller med där, på insidan är thinner & tandborste the shiet.
men på utsidan vet jag inte. hetvattentvätt, alt ultraljuds tvätta? det sura med thinner är att det kan etsa in oljefärgen i metallen. speciellt på utsidan där det brukar vara skitigare. men är man snabb o spolar bort det efter man gnott blir det inga problem !
men på utsidan vet jag inte. hetvattentvätt, alt ultraljuds tvätta? det sura med thinner är att det kan etsa in oljefärgen i metallen. speciellt på utsidan där det brukar vara skitigare. men är man snabb o spolar bort det efter man gnott blir det inga problem !
Smurfen skrev:
Tror de som hatar det tyska stuket gör det för att de inte kan köra låga bilar. Det är en konst..
Tror de som hatar det tyska stuket gör det för att de inte kan köra låga bilar. Det är en konst..
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Kontakt:
Hetvattentvätt med rätt tvättmedel är ändå sjukt effektivt...
Under dom år som jag jobbade på motorrenoveringsfirma så var det enda sättet som vi tvättade motordelar på.
Det var väldigt sällan som dom inte blev helt rena..
Gjutgärnstoppar tappade nästan alltid färgen, om man tvättade en B20-topp flera timmar med nytt tvättmedel så var det knappt nån färg alls kvar när man tog ut den
Under dom år som jag jobbade på motorrenoveringsfirma så var det enda sättet som vi tvättade motordelar på.
Det var väldigt sällan som dom inte blev helt rena..
Gjutgärnstoppar tappade nästan alltid färgen, om man tvättade en B20-topp flera timmar med nytt tvättmedel så var det knappt nån färg alls kvar när man tog ut den

Gustav Sundberg
- mårten nordström
- För mycket laddtryck
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Kontakt:
tjena Andre
jag har kört med ett avfettings medel som är för MC delar , det funkar fint jag har sprutat in delarna sedan lagt plast på borstat endel, sen spolat av dom med hett vatten allt det blev inte samma resultat blästrat men den tjocka smeten försvann Och det är ett miljö godkänt ! Jag tål inte thinner och sånt , Det heter Motoradtotal reiniger , köpt på Polo tzsk mc firma,
Basiska tvättmedel skall tydligen göra Aluminium grått !
Basiska tvättmedel skall tydligen göra Aluminium grått !
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Kontakt:
Diesel
joo faan diesel skall jag pröva nästa volvo motor, för min motor hadde svart brun sörja i botten av tråget ,... usch, 

trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

Re: Diesel
Körde en topp i diskmaskin alldeles just, allt hänger på hur länge avfettningen får ligga och gro 

Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
-
- För mycket laddtryck
Re: tjena Andre
Jag tvättade en uppsättning kolvar med ugnsrengöring, de blev grå. Men de verkar hålla bra ändå, har dragit motorn långt över 7000 rpm utan att det börjat låta illa nånstans så jag antar att kolvarna hänger ihop ännu.calle Bengtsson skrev:Basiska tvättmedel skall tydligen göra Aluminium grått !
Rak sexa, sugis, ca 230 hk.
Anders Karlsson
Opel Commodore 24V
Opel Commodore 24V
Re: Diesel
Bara för att klargöra för oss "average joe's"jol skrev:Körde en topp i diskmaskin alldeles just, allt hänger på hur länge avfettningen får ligga och gro
inte diskmaskinen hemma i köket va?