Hejsan
Startade nu 740in som stått avställd i ungefär ett halv år, det lustiga är att jag utan problem kan trycka pedalen i botten när bilen är igång, känns som vanligt när den är avstängd. Även när jag bromsar så sjunker motorns varvtal från ungefär 1000 till 700. Bromsarna tar även VÄLDIGT dåligt, ibland knappt alls.
Har vart ut och tokbromsat men verkar inte hjälpa, någon som vet vad som kan vara knas?
Mvh
740 stått ett halvår, inga bromsar
-
- För mycket laddtryck
-
- För mycket laddtryck
Det kan nog vara mycket möjligt, blir de byte av bromsservo då?Ersviken skrev:Kan inte vara membranet i vacuumklockan som är trasigt på nå vis så den drar i sig bromsolja när du bromsar med motorn igång?. Hade detta problem en gång på ett bromsservo till amazon.
Skumt att det pajjat när den stått still bara, hade väntat mig något annat.
-
- För mycket laddtryck
Hehe okej, jag det är det jag vill tro, och även börjar troRilleo skrev:Jag hade samma problem på min 940 som hade stått nått halvår med, men det hoppade igång av sig själv när man hade kört några mil

Okej, får pröva det. Nej, den drar ju ingen bromsvätska så läckage är det inte.Ersviken skrev:Testa att plock lös slangen från insuget, kan man ju blåsa/suga lite i den slangen så känner du om membranet är helt.
Drar den bromsolja också ?
Kan ju vara ett internt läckage i huvudcylindern också nämligen.