När jag körde runt i Lycksele och samlade ihop tappra kamrater inför avfärden till Wheels så upptäcktes det att vänster bakhjul skrapade i när vi var fyra stycken i bilen(antingen har jag fått bredare bakhjul i vinter eller så har det blivit för mycket soffliggandes för oss

Bara att åka iväg till garaget och slita fram vinkelharry sen så var vi på gång igen

När vi var på väg därifrån ringde en kompis som just hade knäckt ett servorör på sin fina -58 Belair så jag lämnade garaget öppet så fick han fara dit och svetsa...när dom skulle därifrån hade tydligen förpumpen lagt av på hans brors Amazon som också skulle på Wheels så tydligen är det fler än jag som har bekymmer ibland

På vägen till Umeå konstaterades att vi iaf hade riktigt tur med vädret

Förutom några jobbiga gropar i vägen och en galen farbror i en 740GL så gick resan dit utan bekymmer, ända tills vi skulle parkera inne på Nolia, då dog bilen på fläcken(ånglås kanske?)
Jaja, den startade efter lite nötande när den hade fått stå en stund och vi for och åt mat och gled några varv runt stan
Chaffisen försvann med bilen och efter en stund ringde han och bilen hade dött igen(ånglås kanske?) och han hade tydligen nött en hel del på startmotorn som nu hade dött
Bara att smutsa ner händerna igen...

När vi stod nere vid kajen så kom det givetvis några poliser som inte hade nånting bättre för sig en bråkig cruisingkväll, och inte tyckte dom om att jag sa att dom skulle göra nånting vettigare så dom hettade till, men till slut fick jag iaf en kram av en av dom

En positiv sak är ju att vi fick oss en fin parkering under kvällen

Skruvade isär startmotorn och konstaterade att den var stendöd, så numera vilar den på botten av Umeälven! En ny startmotor raggades fram(tack för det!), men mina ministarter-bultar var för korta för en originalstartis och huvudet snurrade för mycket så vi gav upp, bogserade bort gulingen och lånade en bil och körde hem
Det här börjar vara en vana, men den går iaf tyst och billigt på det sättet!

När jag piggnade till på söndagen så hade jag tänkt dra iväg med en trailer och hämta hem bilen, men jag drog en chansning och plockade ihop en hög med verktyg och blåste iväg...och det gick bara bra!
Stor verkstad hade jag, högt till tak och bra belysning!

Sen blev det en ragg runt Umeå och hem till Lycksele för att städa garaget! Nu hoppas jag bara att semestern tar slut nån gång så jag får börja jobba igen och vila upp mig!