Tidigare ladd D24Tdi

En plats för olje-brännare!
alexkb89
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jul 17, 2010 5:09 pm

Tidigare ladd D24Tdi

Inlägg av alexkb89 »

Tjoo Ja har en 945 med en d24 tdi, som ja rasa turbon på, montera 3'' intercooler samt tryckrör och en Garret Gt 35, 3'' downpipe och bak, och en 40mm wastegate från biltema, men ja får inte laddtryck förens vid 3.800 - 4,000 varv vad skulle ja kunna göra osv för att komma ner med laddtrycket, den e max på ställd, tacksam för tips o hjälp

Mvh alex
Rasmus 85
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
Ort: Pedersöre, finland

Inlägg av Rasmus 85 »

En gt 35 är enligt mig ett för stort aggregat för en originalpump till en d24..Kan tänka mig att den inte orkar ladda mer än 0,7 bar fastän pumpen är maxställd..
wccc.fi är ett forum
alexkb89
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jul 17, 2010 5:09 pm

Inlägg av alexkb89 »

Rasmus 85 skrev:En gt 35 är enligt mig ett för stort aggregat för en originalpump till en d24..Kan tänka mig att den inte orkar ladda mer än 0,7 bar fastän pumpen är maxställd..
Den laddar 1,9 bar när man passerar 4,100 varv går o ladda 2,1 med men ja vill ha ner varvet lite alltså tidigare spoolup
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Inlägg av Wikstrom »

tidigare spool i diesel = kräver mer diesel
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

borde inte gå att lösa med vatteninsprut i grenröret..

1 liter vatten ger ju ca 1,5 kubik ånga.. de borde ju sätta snurr på den..
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

tractorpulling kör ju med vatteninsprutning i insuget :).

fast det är ju dock lite större skala

2 liter diesel och 10 liter vatten i starten :hihi:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
alexkb89
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jul 17, 2010 5:09 pm

Inlägg av alexkb89 »

Sleeper_86 skrev:borde inte gå att lösa med vatteninsprut i grenröret..

1 liter vatten ger ju ca 1,5 kubik ånga.. de borde ju sätta snurr på den..
Okej låter juh vettigt faktiskt någon som har mer info omnågot liknande ?
A.Jönsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön maj 18, 2008 10:14 pm
Ort: Helsingborg

Inlägg av A.Jönsson »

alexkb89 skrev:
Sleeper_86 skrev:borde inte gå att lösa med vatteninsprut i grenröret..

1 liter vatten ger ju ca 1,5 kubik ånga.. de borde ju sätta snurr på den..
Okej låter juh vettigt faktiskt någon som har mer info omnågot liknande ?
Finns en hel del intressanta kunskaper om detta på forumet.

Det finns en ganska nyuppdaterad tråd som behandlar just ämnet.
Använd sökfunktionen.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: tippe det inte er en 2,4 "TDI" men en turbodiesel(intercooler)...
eller... men så passer alle audi vw diesel/ bensinmotorer på, dock må en kansje jøre nåt med bunnpannan om en ska bytt motor( fx til 2,5tdi( fx audi a6/ volvo 850dti....)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
mbw123
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 54
Blev medlem: tor feb 04, 2010 11:28 pm
Ort: Älvdalen

Inlägg av mbw123 »

hejj, du kan ju bygga dig ett flödesvänligare grenrör för bättre spool, kolla också så inte wg läcker, för då tappar du ju avgaser genom den!
Diesel
Skriv svar