behöver hjälp med en 1030 aluminiumaxel
behöver hjälp med en 1030 aluminiumaxel
tjena grabbar skulle behöva lite hjälp. för något år sedan började jag bygga en volvotrike. b20 motor bv35 automatlåda 1030 aluaxel volvo polarisfälgar mm enbart volvodelar så långt det går. till problemet jag införskaffade en 1030 aluminiumaxel typ grA ny pinjong krondrev lager o packboxar införskaffades. i o med att jag breddat upp polarisfälgarna med 335 däck så har jag kortat ner bakaxeln. drivrören är kortade och givetvis har lappen på hur mycket kommit bort. nu till frågan vet någon hur långa rören är standard. så jag kan korta drivaxlarna lika mycket som jag kortat rören dom avstuckna i svarven rören åkte med till skroten en gång vid städning då jag var helt säker på att lappen med måtten låg i arkivet någon som kan mäta ett drivrör eller har tipps att ge till någon som har någon axel liggandes för måttuppgift. vore tacksam för svar mvh micke
det går också mäta en vanlig axels totallängd därefter min dra av mellanskillnaden o dela på tvåBassek skrev:Har för mig att det sitter likadana drivaxlar i alu-axel`n som i en standardaxel, har du kvar bromsoksöronen på din axel borde det gå att mäta på en standardaxel mellan bromsoksöronen och få fram skillnaden. MVH Basse
Re: behöver hjälp med en 1030 aluminiumaxel
Grupp A hade väl 1031-baserad aluminiumbakaxel som kostar en arm och ett ben om man ens hittar nån idag? 1030 aluaxeln sägs inte vara någon höjdare hållbarhetsmässigt (sämre än standard 1030) men den duger säkert om man inte misshandlar grejerna i onödan. Ett tjugotal kilo lägre ofjädrad vikt är ju alltid trevligt.mikael skrev:...jag införskaffade en 1030 aluminiumaxel typ grA...