NXJ, taksänkt Pv
Postat: lör sep 17, 2005 8:33 pm
Jag började bygga Pv när jag var ungefär 14 (1980) och höll på tills jag var 20 ungefär. Då flyttade jag söderut och Pvn flyttades runt bland mina släktingars garage tills de tröttnade på den och då såldes den (1991). Jag bifogar bild på hur den såg ut då. När den såldes så var den taksänkt, flipfront i plast, Ford 2,3l V6, automat, plastskärmar, inga droplister, Bmw baklysen, helt ombyggd instrumentering å mittkonsol, 10 tums fälgar bak, grovspacklad. Den var helt klar undertill, lackad och allt klart. Det som saknades var rutor, inredning, elsystem och spackling å lack.
Jag ringde köparen efter 5-6 år och fick då beskedet att "Nää, du vet, det blev inget av den... jag gav bort den till några grannpojkar som skulle bygga nån epa..." Det var inte skoj å då tänkte jag att nu går den i graven men det gjorde den inte. Jag hittade den för några veckor sedan (hösten 2005) och den är åter i min ägo. Numera i mindre bra skick. Ingen V6a, inga bakskärmar, ingen flippfront, en skitful taklucka. 4tums fälgar runt om. Men den är min igen! Kommer att i höst kasta in en b21a. Det blir bättre än v6an! Jag kommer att besikta med den motorn men sen får det bli trim
/NXJ.
Jag ringde köparen efter 5-6 år och fick då beskedet att "Nää, du vet, det blev inget av den... jag gav bort den till några grannpojkar som skulle bygga nån epa..." Det var inte skoj å då tänkte jag att nu går den i graven men det gjorde den inte. Jag hittade den för några veckor sedan (hösten 2005) och den är åter i min ägo. Numera i mindre bra skick. Ingen V6a, inga bakskärmar, ingen flippfront, en skitful taklucka. 4tums fälgar runt om. Men den är min igen! Kommer att i höst kasta in en b21a. Det blir bättre än v6an! Jag kommer att besikta med den motorn men sen får det bli trim
