turbo i skoter 2takt,rörrams chassie
- Fredrik Y
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
turbo i skoter 2takt,rörrams chassie
Som rubriken lyder., vet att det finns ett spec. forum för skoter men där värkar det inte hända mycket.
Har en polaris snurra som ska turbo matas.
har löst oljetrycket till turbon, Men behöver hjälp att lösa soppa trycket.
kan inte ha en el pump eftersom att det inte finns något direkt elsystem.
tänker inte ladda mycket kanske 0.6-0,7 bar när allt fungerar.
ska andvända vanliga mikuni förgasare
mvh fredrik
Har en polaris snurra som ska turbo matas.
har löst oljetrycket till turbon, Men behöver hjälp att lösa soppa trycket.
kan inte ha en el pump eftersom att det inte finns något direkt elsystem.
tänker inte ladda mycket kanske 0.6-0,7 bar när allt fungerar.
ska andvända vanliga mikuni förgasare
mvh fredrik
Senast redigerad av Fredrik Y den ons apr 12, 2006 5:18 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Fredrik Y
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
turbo i skoter 2 takt
hittade bensin pumpen till slut. Men börjar fundera på om det räcker med att kopla bort lyset och sätta en konding på kabeln mellan motorn och pumpen..
har hört runt lite och tydligen så har snowrider turbo matat en liknande maskin för länge sedan... ingen som vet något om de?
har hört runt lite och tydligen så har snowrider turbo matat en liknande maskin för länge sedan... ingen som vet något om de?

- Fredrik Y
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Re: olja...
jag kommer att bygga om en oljepump från en passat så att jag får remdrift på den, sedan får man räkna ut hur stor remskiva man får andvända för att få rätt tryck.Evert skrev:jo,du säger att du löst problemet med oljan till turbon. så kan du berätta mer om hur du gått tillväga och hur installationen ser ut??
Sedan ska jag koppla in den på remen som driver vatten pumpen.
sedan ska jag dra slangar från turbon till oljepumpen och tillbaka på samma slang tänkte jag kopla in ett kärl så att jag kan fylla på olja.
- Fredrik Y
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
turbo i skoter 2takt
jo det finns det men jag har ej råd till ett sådant.
Om bygget går på mer en 5000kr så är det billigare att byta motor till en större.
har löst soppa problemet nu men kom på en faktor som jag ej har tänkt på
Kommer tändningen att fungera eller måste man ställa om den?
på bilar så ställer väll tändningen om sig när det kommer ladtryck.
kommer det att gå att ha allt orginal i tändningen eller kommer den att gå dåligt när det kommer ladtryck?
Om bygget går på mer en 5000kr så är det billigare att byta motor till en större.
har löst soppa problemet nu men kom på en faktor som jag ej har tänkt på

Kommer tändningen att fungera eller måste man ställa om den?
på bilar så ställer väll tändningen om sig när det kommer ladtryck.
kommer det att gå att ha allt orginal i tändningen eller kommer den att gå dåligt när det kommer ladtryck?
- Patrik E
- No turbo shit - Just real power!
Om 5000kr är taket så är nog en turbokonvertering på en tvåtaktare ingen bra ide, dom flesta som jag vet har haft ett rätt stabilt kolvkonto innan det har funkat skapligt.
Tvåtaktare är inte alls så lätt att ha och göra med som fyrtaktare, lite för magert eller lite för mycket tändning SMACK så byter man kolvar.
Personligen så gillar jag tvåtakt bäst av allt.
Tvåtaktare är inte alls så lätt att ha och göra med som fyrtaktare, lite för magert eller lite för mycket tändning SMACK så byter man kolvar.
Personligen så gillar jag tvåtakt bäst av allt.

fixar portningar och bygger pipor,
Bromsar skotrar.
Vad är det för förgasare du har? Det måste vara vakumförgasare, iaf om du ska trycka igenom dom, mekaniska fungerar inte! Ifall du nu har vakumförgasare så är det bara se till att du har högre tryck i flottörhuset och bränsle än laddtryck, sedan behöver du trycksätta trottelmebranens ovansida och limma alla anslutningar, hela grejen går ut på att förgasarna inte ska märka att dom blir tvångsmatade! Gör du detta rätt så behöver du inte ens bestycka om förgasarna efter turbokonverteringen
Du behöver ha en soppapump med en tryckregulator och ett pitotrör nånstanns på trycksidan för att skapa övertryck sedan är det väl lurigt med 2-taktarnas avgaspulser, jag har bara konverterat 4-takts hoj

Du behöver ha en soppapump med en tryckregulator och ett pitotrör nånstanns på trycksidan för att skapa övertryck sedan är det väl lurigt med 2-taktarnas avgaspulser, jag har bara konverterat 4-takts hoj
- Fredrik Y
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
turbo i skoter 2 takt
har hört att mikuni är dom bästa förgarana att trycka i genom?
(är vanliga 38or)
men hela iden har lagt på is! eftersom att jag inte vet hur tändningen beter sig.
ids ej byta ut den mot någon eftermarknads produkt.
(är vanliga 38or)
men hela iden har lagt på is! eftersom att jag inte vet hur tändningen beter sig.
ids ej byta ut den mot någon eftermarknads produkt.