Är detta normalt, fördelarlock?

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
volvohasse
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: ons aug 20, 2008 3:14 pm

Är detta normalt, fördelarlock?

Inlägg av volvohasse »

Försökte starta min 740 16v idag men hade ingen gnista, det kom nån enstaka gnista ibland men den ville inte starta. Tog då bort fördelarlocket och såg att de fyra "stiften" var lite "skadade", det är alltså en liten grop (jack) i varje stift. Är det normalt, laddar även upp en bild.

http://i36.tinypic.com/sz8jg6.jpg


Mvh
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Inlägg av 940 Guldboxen »

Jepp detta är normalt slitage, blir alltid så här efter ett visst antal mil.

Men oftast går bilen ändå, mest att den går lite ojämt, därför man köper nytt :wink:
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
volvohasse
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: ons aug 20, 2008 3:14 pm

Inlägg av volvohasse »

940 Guldboxen skrev:Jepp detta är normalt slitage, blir alltid så här efter ett visst antal mil.

Men oftast går bilen ändå, mest att den går lite ojämt, därför man köper nytt :wink:
Okej, typiskt :P Men jag slipade iaf lite på stiften, satte tillbaka och startade. Då startade den precis men gick på 1 cylinder. Slipade lite till och sen startade den men gick på typ 2 cylindrar..
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Inlägg av 940 Guldboxen »

Bara köpa nytt ; ) Byt rotor också :thumbright:
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
volvohasse
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: ons aug 20, 2008 3:14 pm

Inlägg av volvohasse »

940 Guldboxen skrev:Bara köpa nytt ; ) Byt rotor också :thumbright:
Tackar! Det ska jag göra :)
Skriv svar