Ta bort/plugga vattenrör B230.
Ta bort/plugga vattenrör B230.
B230 som ska gå med turbo. Ska inte använda värmepaket i bilen. Hur funkar det att bara plugga anslutningen i vattenpumpen? Var kommer den andra slangen ifrån på motorn, som går in i värmepaketet?
Är det någon fördel att ha kvar vattenröret från pumpen och låta den gå samman med den andra slangen som annars skulle gått till värmepaketet? Så man gör en egen liten slinga som egentligen inte har någon betydelse.
I min förra motor, M50B25, så var det lite problem när jag körde utan värmepaket varma dagar. Men vet inte hur en B230 uppför sig med rejält kyl, elfläkt men inget värmepaket?
Mvh
Är det någon fördel att ha kvar vattenröret från pumpen och låta den gå samman med den andra slangen som annars skulle gått till värmepaketet? Så man gör en egen liten slinga som egentligen inte har någon betydelse.
I min förra motor, M50B25, så var det lite problem när jag körde utan värmepaket varma dagar. Men vet inte hur en B230 uppför sig med rejält kyl, elfläkt men inget värmepaket?
Mvh
HAHA ja Pelko är ny på nätetpelko skrev:Oj, såg nu att den hamnade en avdelning för långt upp. Är ju så när man inte har forumsvanaMattias J skrev:Det var mig en rackarns avancerad fråga
Men du kan ju svara på den när du ändå är i gång

På min har jag pluggat det bara, och jag har inte haft någgra problem iaf

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: Ta bort/plugga vattenrör B230.
Skulle vilja ta upp denna tråd igen.
Jag har pluggat mina rör och även installerat två vattentempmätare på vattnet där ena sitter vid cyl.1 och den andra vid cyl.4 typ.
Har märkt att det är stor tempskillnad på dessa.
Kan det vara dåligt för motorn?
Jag har pluggat mina rör och även installerat två vattentempmätare på vattnet där ena sitter vid cyl.1 och den andra vid cyl.4 typ.
Har märkt att det är stor tempskillnad på dessa.
Kan det vara dåligt för motorn?
Mk2 med överladdad 16v
- Robert Markström
- Forumsberoende
vad använder du för mätare. Billiga mätare kan lätt diffa rätt mycket. Byt plats på givarna & kolla igen om det är
samma tempdiff.
samma tempdiff.
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Jag har ena direkt in i ecu.n och den andra till en lcd display.
Men jag ska skifta och se så det är samma siffror fast på olika platser!
Men jag ska skifta och se så det är samma siffror fast på olika platser!
Mk2 med överladdad 16v