Ta bort/plugga vattenrör B230.

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
pelko
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: ons okt 22, 2008 9:25 am
Ort: Göteborg

Ta bort/plugga vattenrör B230.

Inlägg av pelko »

B230 som ska gå med turbo. Ska inte använda värmepaket i bilen. Hur funkar det att bara plugga anslutningen i vattenpumpen? Var kommer den andra slangen ifrån på motorn, som går in i värmepaketet?

Är det någon fördel att ha kvar vattenröret från pumpen och låta den gå samman med den andra slangen som annars skulle gått till värmepaketet? Så man gör en egen liten slinga som egentligen inte har någon betydelse.

I min förra motor, M50B25, så var det lite problem när jag körde utan värmepaket varma dagar. Men vet inte hur en B230 uppför sig med rejält kyl, elfläkt men inget värmepaket?

Mvh
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

Det var mig en rackarns avancerad fråga :doh:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
pelko
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: ons okt 22, 2008 9:25 am
Ort: Göteborg

Inlägg av pelko »

Mattias J skrev:Det var mig en rackarns avancerad fråga :doh:
Oj, såg nu att den hamnade en avdelning för långt upp. Är ju så när man inte har forumsvana ;)

Men du kan ju svara på den när du ändå är i gång :thumbright:
swespykim
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: lör jan 26, 2008 8:34 pm

Inlägg av swespykim »

Vet inte om det är rätt att göra så, men på min har jag dragit en slang från vattenröret och in i en anslutning som går in i blocket strax under röret....


Vore fint om nån kunde bekräfta att det går bra att göra så ;)
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6087
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

När man stänger värmekranen så stänger man väl liks igen ena röret?
Så det enda man åker på är minskad kylvätskemängd
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

pelko skrev:
Mattias J skrev:Det var mig en rackarns avancerad fråga :doh:
Oj, såg nu att den hamnade en avdelning för långt upp. Är ju så när man inte har forumsvana ;)

Men du kan ju svara på den när du ändå är i gång :thumbright:
HAHA ja Pelko är ny på nätet :hihi: :D

På min har jag pluggat det bara, och jag har inte haft någgra problem iaf :)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
pelko
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: ons okt 22, 2008 9:25 am
Ort: Göteborg

Inlägg av pelko »

Gött, då gör vi så :)
Användarvisningsbild
Anden
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: tor maj 29, 2008 7:17 pm
Ort: Jönköping

Re: Ta bort/plugga vattenrör B230.

Inlägg av Anden »

Skulle vilja ta upp denna tråd igen.
Jag har pluggat mina rör och även installerat två vattentempmätare på vattnet där ena sitter vid cyl.1 och den andra vid cyl.4 typ.

Har märkt att det är stor tempskillnad på dessa.

Kan det vara dåligt för motorn?
Mk2 med överladdad 16v
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: Ta bort/plugga vattenrör B230.

Inlägg av Robert Markström »

vad använder du för mätare. Billiga mätare kan lätt diffa rätt mycket. Byt plats på givarna & kolla igen om det är
samma tempdiff.
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Användarvisningsbild
Anden
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: tor maj 29, 2008 7:17 pm
Ort: Jönköping

Re: Ta bort/plugga vattenrör B230.

Inlägg av Anden »

Jag har ena direkt in i ecu.n och den andra till en lcd display.

Men jag ska skifta och se så det är samma siffror fast på olika platser!
Mk2 med överladdad 16v
Skriv svar