I vart fall är de en BMW 2002 Luxus från 1975. Tyvärr så har den ju de rektangulära baklysena, men de är väl bara att vänja sig.
Planen är väl att få till ett skapligt chassie med lagom motor. Har inga högt flygande planer för motorn i början. CH's turbomaskin skulle vara perfekt för mina ändamål. Den motorn tycker jag går kalasbra, än om ägaren själv tycker de är småstörningar mest hela tiden. I det avseendet är jag inte lika kräsen. Så målet står väl kring 250-300hk. Bilen är ju ganska lätt, och med tanke på all rost är den ännu lättare. I vart fall så har jag handlat på mig ett S38 insug som ska gå från 6 spjäll till 4. Något måste man ju får härma från mina vänner

Motorspec:
Org 2 liters bottendel.
Org topp, orörd, kan tänkas bli annan kam och fjädrar.
Något vettigt sprut.
Hade i början tänkt åka sugmotor 2011, men kanske blir turbo ändå.
Chassie och bromsspec:
Koni Sport dämpare, H/R fjädrar
Bussningskit Superflex
E21 nav med 323 skivor samt Volvo 240 4-kolvsok fram. Org bak.
Stålomspunna bromsslangar slangar.
Invändigt:
Blir de väl någon sittafaststol och sportratt.
Ev bur i framtiden men inte till att börja med.
Utvändigt:
Turbobreddning och spoiler fram
Alufälgar 15x7" med R-däck
De är väl kort och gott planerna, de kommer väl ändras skulle jag tro genom resans gång men såhär blir de när man skriver ihop de första man tänkt iaf.

Här kommer de bilder på bilen samt lite som blivit gjort, inte hunnit så långt än, väntar på att mina kompisar ska komma och påpeka allt som ska fixas. Kommentera gärna!

Är inte tänkt att jag ska ha vita mätartavlor, får se om den där varvräknaren får leva kvar.

Dessa fälgar tror jag kommer sitta som en keps på bilen!

De var allt för nu! Försöker väl uppdatera när de hänt något som är värt att visa upp eller så.
MVH