Tänkte jag kunde presentera vad jag ska syssla med i vinter också, en projekttråd har efterfrågats och här kommer en!

Bilen:
En -88 (enda årsmodellen i sverige) Nissan 180ZX Turbo
Projekt:
Bygga Drifting kärra ur den med "hyffsad" gatpotential men samtidigt hålla utställnings finish! (nåja, vi får väl se om de sista i alla fall

Bilen står idag i garaget i väntan på att skjutas i höjden med en omgång pallbockar. En del delar har införskaffats och en del skall införskaffas!
Motor specen är som följer:
Orginal stakar (vikt justerade)
Orginal kolvar (vikt justerade)
Gördel från 200SX
Lättat svänghjul
Balanserad vev
Värre tryckplatta (förslag mottages gärna! Bör helst palla 400nm eller mer!

Portad topp mest troligt.
Omslipad kam som de ser ut.
Nytt hemmabyggt insug, eller runners från orginal och plenum från 200SX (för att få spjällhuset framåt) - Ej bestämt mig än

Extraktorgrenrör. Orginalet duger kanske som ett lättare bojsänke?
200SX spridare, 377cc.
IC'n är bestående av 3st ihop svetsade och ihop kapade Audi S2 paket. Som riktmärke ska ett S2 paket säga stopp vid ca 350hk, och jag har 3!

Turbon blir en KKK K27 med dessa specs:
inlopp 42mm
avgas 65mm
a/r avgas ca 0.64 (enligt säljaren)
Vi börjar väl med de, just nu undrar jag lite över hur turbon kommer fungera, motorn är endast på 1,8l och jag siktar på 300 strecket (mer klarar inte orginal kolvar och stakar egentligen) Tror ni man kan få bra fart på den med en vassare kam och ett bra extraktorgrenrör? (org kammen har 256 graders duration och typ 10mm lyft) WG'n vet jag också man kan "modda" lite för att få bättre fart på spool up'en. <- nån som orkar förklara hur?
Orkar inte ksata upp nån bild just nu, de kommer då jag har nått vettigt att visa istället :p hehe