Trimma en gammal Ciao
Trimma en gammal Ciao
Har en gammal "hej kom och hjälp mig ciao" ståendes i en bod.
Denna gamla pärla har jag fått för mig att jag ska trimma.
70cc vore ju mumma. Hittade ett kitt för 700:-, helt i min prisklass.
Detta kommer inte bli förens till sommaren men jag sitter nu och fantiserar hur grymt det skulle vara.
Är det ingen fler här inne som håller på med dessa gamla klenoder?
Denna gamla pärla har jag fått för mig att jag ska trimma.
70cc vore ju mumma. Hittade ett kitt för 700:-, helt i min prisklass.
Detta kommer inte bli förens till sommaren men jag sitter nu och fantiserar hur grymt det skulle vara.
Är det ingen fler här inne som håller på med dessa gamla klenoder?
www.LynxTalk.se - Sidan för dig som åker Lynx!
Jag har en kluven motor liggandes, tyvär har blocket gått åt till lite fucko-portning
(Ursäktar språket) Men om du ska ha 70cc kittet så tror jag man måste fräsa upp blockets diam. flr att du ska få på cylindern. (Deta har jag bara för mig!) Har även några spolar och originalcylinder i fint skick liggandes, samt en vev. Men tror där är lite skit i veven, men jag vet inte om det går att blåsa ut? I vilket fall som helst, så grejerna till salu, som du kanske förstått. detta är pga. jag har ingen ram att pela på allting på, grunden i allt var att köra lite 50cc metanoldrift 

Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
De kit jag hittade skulle passa på originalblocket och orginaltoppen passar också.
43mm borr mot för 38,2 original
43mm borr mot för 38,2 original

10mm kolvbult, inkl kolv. 6st spolkanaler, 18mm hög och 22mm bred avgasport. Extremt fin cylinder för pengarna, ger mycket hög effekt, högvarvig. Passar i original motorblocket och original topplocket fungerar utmärkt till denna cylinder.
Det sitter nått jamarcol trimrör på den nu. Skulle ha haft tag på en mindre remskiva för den varvar ur på plan mark. Va ut och testade den förut idag, 31,5km/h enligt gps.
Till sommaren får vi se vad som händer, 70cc skulle vara fränt
Snart vinter så skotern ska få lite kärlek nu i höst
Till sommaren får vi se vad som händer, 70cc skulle vara fränt

Snart vinter så skotern ska få lite kärlek nu i höst
Jag har ett nytt Polini cylinderkitt till en ciao i garaget någonstans.
Dom är på 43mm i borr , det är 60cc
Hemligheten för ytterligare fart är att man ska använda ett bakhjul av äldre modell , dom har en helt annan utväxling i hjulet.
Jag vet inte vilken diameter där är på remhjulet på dom äldre hjulen.
80mm , 90mm finns i allafall.
Dom är på 43mm i borr , det är 60cc
Hemligheten för ytterligare fart är att man ska använda ett bakhjul av äldre modell , dom har en helt annan utväxling i hjulet.
Jag vet inte vilken diameter där är på remhjulet på dom äldre hjulen.
80mm , 90mm finns i allafall.
Varnar dig redan nu att ciaos är livsfarliga fast jävligt fräna!
Hade själv en för två år sen med lite smått och gott men fortfarande 50cc, gjorde runt 65 kilometer men då skakade även hela "moppen".
Har fortfarande minnen om hur man kom i 60 mot en korsning och märker att bromsen inte ville vara med längre..
Hade själv en för två år sen med lite smått och gott men fortfarande 50cc, gjorde runt 65 kilometer men då skakade även hela "moppen".
Har fortfarande minnen om hur man kom i 60 mot en korsning och märker att bromsen inte ville vara med längre..
Robin Andersson - JapCrap BombSquad
Toyota KE70 Rörhögsracer
Instagram - JapcrapJunior
Toyota KE70 Rörhögsracer
Instagram - JapcrapJunior