Inför NGK-Masters 2010...å lite efter...
- biomech
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 213
- Blev medlem: mån jul 06, 2009 5:45 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
Inför NGK-Masters 2010...å lite efter...
Eftersom man "råkade" vinna Laitis FolkraceCup och fick en Guldbiljett till NGK-Masters http://www.ngkmasters.se/ så måste man ju bygga en ordentlig bil att tävla med
Nu är jag lite dålig på att dokumentera under byggets gång så ni får hålla till godo med de få bilder som finns
"Staketet"
"Gnistskyddat"
Åsså med lite färg på =)
Nu är jag lite dålig på att dokumentera under byggets gång så ni får hålla till godo med de få bilder som finns
"Staketet"
"Gnistskyddat"
Åsså med lite färg på =)
Senast redigerad av biomech den mån okt 18, 2010 2:20 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- biomech
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 213
- Blev medlem: mån jul 06, 2009 5:45 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
Tillslut ramlade den i =)
Klart för uppstart...nästan....har bytt luftfilter för jag fick visst inte ha 1000hp's filter på min lilla symaskinsmotor...
Det blev provkörning ikv och den går duktigt
Nu skulle det va kul med lite RS konbana igen för å se om man kunde kapa lite tider
Fortsättning följer...
Klart för uppstart...nästan....har bytt luftfilter för jag fick visst inte ha 1000hp's filter på min lilla symaskinsmotor...
Det blev provkörning ikv och den går duktigt
Nu skulle det va kul med lite RS konbana igen för å se om man kunde kapa lite tider
Fortsättning följer...
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det blir en fin bil
undra om det va den tävligen jennika mot bygdeå hållet skulle köra också? de skulle kanske komma och födestesta och snabb uppdatera nån volvo topp här också, hårda satsaningar i folk race
undra om det va den tävligen jennika mot bygdeå hållet skulle köra också? de skulle kanske komma och födestesta och snabb uppdatera nån volvo topp här också, hårda satsaningar i folk race
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det va kanse nån annant race? typ nå kändis race tror jag hon va inbjuden till? minnet är kortbiomech skrev:Jennika ska tyvärr inte köra NGK, hon skulle visst se Volbeat ist
får man bygga fronten hur stadig som helst eller? ser ju ut att palla lite stryk den där iallafall
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- biomech
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 213
- Blev medlem: mån jul 06, 2009 5:45 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
Det finns reglemente för hur "stadigt" man får bygga...sen beror det ju på hur noga man är hur mkt det pallarJens Gustavsson skrev: får man bygga fronten hur stadig som helst eller? ser ju ut att palla lite stryk den där iallafall
Jag har (i princip ) byggt enl regelboken men tycker nog att jag fick till det rätt bra och den pallar en del smällar ja
Nackdelen när det blir för stadigt e ju att när det väl ger vika så blir det betydligt jävligare att rikta alt. att det ger sej nån annanstans i karossen...
- biomech
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 213
- Blev medlem: mån jul 06, 2009 5:45 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
Receptet då...
Opel Vectra A
C20XE-snurra med chip, ökat bränsletryck till 3 bar, portat originalextraktor och öppet luftfilter.
2 - 2½ - 2" avgas.
I övrigt original.
Gissningsvis 165-170hp.
Övriga modifikationer...
Dubbla dämpare fram
Stumma motorfästen
Agadiff
Sidorutor av makrolon
Baklucka och dörrar urkapade
12l Plasttank
Opel Vectra A
C20XE-snurra med chip, ökat bränsletryck till 3 bar, portat originalextraktor och öppet luftfilter.
2 - 2½ - 2" avgas.
I övrigt original.
Gissningsvis 165-170hp.
Övriga modifikationer...
Dubbla dämpare fram
Stumma motorfästen
Agadiff
Sidorutor av makrolon
Baklucka och dörrar urkapade
12l Plasttank
hehe ja jag brukar få höra det =).biomech skrev:Ha ha...ja det e ju därför man måste ha stadigt fram eftersom ni rycker starten å sen mest bara e i vägenDruTTeN skrev:Är väl vi som kör med bilar som driver i rätt ände som får rikta satan efter ni sitter fast klistrade i kofferten =).
Jätte fint bygge, hoppas det går bra för dig i NGK!
Inget slår skön sången från Webrar!