hauge skrev:du blandar inte ihop kaross med ram nu????... för på en supra t.ex är ram o kaross samma sak (förutsätter att supran har självbärande kaross)
Nej, jag pratar bara om bilar med självbärande kaross, både den nya och gamla...
The skrev:Klart det GÅR att ta plåt från en gammal bil och bygga ihop med en nyare, men det är ju inte nått pissenkelt när man bygger på bilar med självbärande kaross (som typ allt i normalbilsväg varit läääänge).
Finns ju en S70 som är "ombyggd" till en PV look med skärmar osv, men det är ju som sagt inte nått man bara monterar på. Allt utom skärmarna är ju bärande del av konstruktionen på en bil med självbärande kaross.
Det jag tänkte var att typ dela bilarna vid trösklarna och låta innerskärm och torped följa med chassiet (från den nyare bilen) och sen ställa på den gamla karossen och skarva ihop där... Ungefär så att innertröskeln kommer från det nyare chassiet och yttertrösklen från den gamla karossen...
Vid överdelen av torpeden blir det en skarv... Hmm... Vet inte om jag förklarar nog bra..
Men den gamla bilen som jag har, är helt utan golv (efter en misslyckat försök att bygga en helt ny framvagn/subframe) men trösklarna och uppåt finns kvar...
Jag tänker lite som med bubbla/beach byggy... typ...