therealpinto skrev:Till Sierra/Scorpio 7,5" klump (som sitter i XR4Ti) finns ju nu kit för att använda GM-diff, det blir rätt prisvärt...
Supran är ju inte så vanlig här och det dräller inte av pickuper med diffbroms heller, tycker jag.
/gustaf
Jag vet. Jag vet oxo killarna som tyckte det var en brilljat idé.
När jag titta på GM diffen långt bak i 1989, jag tappade intresse när jag kände glappet mellen splinsen på ingåande axlar o sidodreven. Sorry men passform, profilen eller vad fan det ska kallas (nog lite rostig på svenskan, har int' bodde där för 35 år) var icke gädkänt.
Dessutom deras sats kommer med nån slags platta some dom värgrar att svara om det ät svarvat eller slippat plan o det går inte.
Sen at det oxo problem att diffen moste helt isär och man måste karva i redan tunna godset in diffhuset.
Ocvh sen är det problemet att man får välja mellan bara 2 slutdrev antingen 3,64 eller 3,36....Å boj
Sorry jag vill lite kortare, behöver ingen Autobahn Brenner.
Sen är det problemet att GM skrott är en vek 2 pinjong diff med nästan obefintlig forspänning...
Och det är inte prisvät när dom rasar och jag har hört av flera som har pajat...
Nej dom killar vet inte vad fan dom håller på med..
Dom vet inte att dom vet ingenting alls.
(bara en kort exemple till: dom 2 grabbar lekar med bilar i en sport gren som man åker runt traffik konar in stora pakering platser, i snitt mellan 50-60 km-hr.
Hela deras ''race career'' är kanske 2-3 timmar, men som den ena sa ''fjädring o dämpare, det är skit lätt'' och dom ger råda till folk att dom ska använda fjädering fram 50% stummare och bak nämare 200% hårdare än vad Ford själv åkte med på asfalt rally bilar---som inbland åker lite, bara lite fortare än 60 km/tm...
Och dom säljer larviga fjädrar tillsamman med banala vanliga KYB dämpare.
Nå då även om Supran är lite sällsynta därborta så pass stark och billigt och flexibalt är Toyota 8 tums grej att det är värt lite svett kanske.
Finns Toyota bakhjul driven vans_ va fan kallar dom_
Pervia....nej inte Perversia-----Previa?