Amerikansk rostlagning
- Robert Markström
- Forumsberoende

16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tror det var samma lirare jag såg på någon gång när de lagade en vw typ 2 med delad framruta med alu och popnint. Samt en skaplig kaka spackel då förstås..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- För mycket laddtryck
Tidningspapper, plastic padding å lite sprayfärg var en kul överraskning som jag hittadenicerpm skrev:ja fast dom kan här med! hade en gammal volvo 340 som föregående ägare lagat upp tröskelåderna med cement/hönsnät.. Ja han var svensk....
på en bil som jag köpt billigt... så visst finns det infödingar i det här landet som kan

Ölburksplåt och plastic padding är ju annars en klassiker.
Hörde från en bilprovningskille en kund som hade glapp i en styrled eller vad det var som var fettsmord.
Nästa gång han kom till besiktningen så hade han fyllt leden med epoxy genom en fettspruta för att eliminera glapp.
I verktadsmanualen (Chilton) till Dustern så beskriver dom i ett avsnitt hur man lagar rost precis såsom liraren i filmen ovan gör det.
Så jänkarna tror på riktigt att det där är det bästa sättet att laga rost på.
Hörde från en bilprovningskille en kund som hade glapp i en styrled eller vad det var som var fettsmord.
Nästa gång han kom till besiktningen så hade han fyllt leden med epoxy genom en fettspruta för att eliminera glapp.

I verktadsmanualen (Chilton) till Dustern så beskriver dom i ett avsnitt hur man lagar rost precis såsom liraren i filmen ovan gör det.
Så jänkarna tror på riktigt att det där är det bästa sättet att laga rost på.

Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Värsta jag hört här iaf är en gammal Ford Eskrot.. Framskärmarna var riktigt rötna så ägaren körde upp tidningspapper, mosade skiten fullt med snö.. Vattnade lite å sprayade färg på det hela.. Sedan när det såg någorlunda bra ut så sålde han skiten fort som fan
Vad nya ägaren sade sedan när det blev töväder framgår inte av denna rövarhistoria

Vad nya ägaren sade sedan när det blev töväder framgår inte av denna rövarhistoria

Svart e34 touring.. BMW Fahrer
- Dan (gearhead)
- Ganska mycket laddtryck
Re: Amerikansk rostlagning
blå mocca burk ersatte en bit balk på opel commodoren jag hade en gång i tiden,,,bes gubben såg lika förvånad ut som jag,,,,,
magnus jonsson fagersta
-
- För mycket laddtryck
Jag och en polare fusklagade hans 343 som skulle genom bes. Han och några andra kompisar hade kört den från Jönköping till Tromsö där de jobbade ett par månader. När de kom hem var det dags för besiktning.
Bakskärmarna hade släppt mellan inner och ytterskärm, för att få plåtarna att sitta still slog vi in ett vedträ mellan plåtarna. Det fick sitta kvar även efter snabbjobbet med svetsen.
Framdörrarna hade tappat underkanten också, men det gick jättebra att bygga en ny kant av silvertejp och sen spraya med den fina dimblå färgen!
Bilskrället gick igenom, polaren sålde bilen till några andra kompisar som körde den från Jönköping till Tromsö igen...
Bakskärmarna hade släppt mellan inner och ytterskärm, för att få plåtarna att sitta still slog vi in ett vedträ mellan plåtarna. Det fick sitta kvar även efter snabbjobbet med svetsen.
Framdörrarna hade tappat underkanten också, men det gick jättebra att bygga en ny kant av silvertejp och sen spraya med den fina dimblå färgen!

Bilskrället gick igenom, polaren sålde bilen till några andra kompisar som körde den från Jönköping till Tromsö igen...

Anders Karlsson
Opel Commodore 24V
Opel Commodore 24V
-
- Ganska mycket laddtryck
pappas kompis körde med strumpor och spackla över 

Senast redigerad av cheva_nova den lör jun 15, 2013 2:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.