Amerikansk rostlagning

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
Robert R
För lite laddtryck

Amerikansk rostlagning

Inlägg av Robert R »

Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende

Inlägg av Robert Markström »

:scratch:
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
nicke.t
Forumsberoende

Inlägg av nicke.t »

riktigt proffs.
tel 0707149931
nicerpm
För mycket laddtryck

Inlägg av nicerpm »

ja fast dom kan här med! hade en gammal volvo 340 som föregående ägare lagat upp tröskelåderna med cement/hönsnät.. Ja han var svensk.... :thumbright:
onej inte igen
Johan_P
Forumsberoende

Inlägg av Johan_P »

jag såg på pimp my ride för länge sedan då dom skulle göra i ordning en mustang fast back 60 tal nånting. iaf då pop nitade dom dit plåten i golvet och smeta på nån form av silikon. var jätte seriöst. men dom stoppade i ljud ut rustning för jag vete i fan hur mycket.
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Tror det var samma lirare jag såg på någon gång när de lagade en vw typ 2 med delad framruta med alu och popnint. Samt en skaplig kaka spackel då förstås..
P Johansson
För mycket laddtryck

Inlägg av P Johansson »

Det är ju så man blir mörkrädd :pale:
Ä i naug int tråjur så krympa...Ä i naug kwidn så okä...
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Richard »

nicerpm skrev:ja fast dom kan här med! hade en gammal volvo 340 som föregående ägare lagat upp tröskelåderna med cement/hönsnät.. Ja han var svensk.... :thumbright:
Tidningspapper, plastic padding å lite sprayfärg var en kul överraskning som jag hittade
på en bil som jag köpt billigt... så visst finns det infödingar i det här landet som kan :)
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
Användarvisningsbild
Jonathan_
Forumsberoende

Inlägg av Jonathan_ »

Ölburksplåt och plastic padding är ju annars en klassiker.
Hörde från en bilprovningskille en kund som hade glapp i en styrled eller vad det var som var fettsmord.
Nästa gång han kom till besiktningen så hade han fyllt leden med epoxy genom en fettspruta för att eliminera glapp. :hihi:

I verktadsmanualen (Chilton) till Dustern så beskriver dom i ett avsnitt hur man lagar rost precis såsom liraren i filmen ovan gör det.
Så jänkarna tror på riktigt att det där är det bästa sättet att laga rost på. :)
Jonathan Westerlund, Tierp

Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.

Samt ett par, tre Alfor.
Hoolen
För mycket laddtryck

Inlägg av Hoolen »

Värsta jag hört här iaf är en gammal Ford Eskrot.. Framskärmarna var riktigt rötna så ägaren körde upp tidningspapper, mosade skiten fullt med snö.. Vattnade lite å sprayade färg på det hela.. Sedan när det såg någorlunda bra ut så sålde han skiten fort som fan :doh: :hihi:

Vad nya ägaren sade sedan när det blev töväder framgår inte av denna rövarhistoria :roll:
Svart e34 touring.. BMW Fahrer
Användarvisningsbild
Dan (gearhead)
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Dan (gearhead) »

Hört en historia om plastflaska typ pet i tröskeln också, på med lite färg och sedan blev besiktningsmanenn lite svagt förvånad då hammaren studsade vid rostkoll :lol:
Z28
THE SHOP
För mycket laddtryck

Inlägg av THE SHOP »

Jag lagade en amazon kombi åt en kund, hittade en yxa som mothåll till spacklet.
jonns
För mycket laddtryck

Re: Amerikansk rostlagning

Inlägg av jonns »

blå mocca burk ersatte en bit balk på opel commodoren jag hade en gång i tiden,,,bes gubben såg lika förvånad ut som jag,,,,,
magnus jonsson fagersta
Anders_Karlsson
För mycket laddtryck

Inlägg av Anders_Karlsson »

Jag och en polare fusklagade hans 343 som skulle genom bes. Han och några andra kompisar hade kört den från Jönköping till Tromsö där de jobbade ett par månader. När de kom hem var det dags för besiktning.
Bakskärmarna hade släppt mellan inner och ytterskärm, för att få plåtarna att sitta still slog vi in ett vedträ mellan plåtarna. Det fick sitta kvar även efter snabbjobbet med svetsen.
Framdörrarna hade tappat underkanten också, men det gick jättebra att bygga en ny kant av silvertejp och sen spraya med den fina dimblå färgen! :hihi:
Bilskrället gick igenom, polaren sålde bilen till några andra kompisar som körde den från Jönköping till Tromsö igen... :thumbright:
Anders Karlsson
Opel Commodore 24V
cheva_nova
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av cheva_nova »

pappas kompis körde med strumpor och spackla över 8)
Senast redigerad av cheva_nova den lör jun 15, 2013 2:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar