Nu då bilen inte var original längre så tänkte jag att jag kunde ju lika gärna byta drivlina.
Funderade på en massa olika alternativ.
Var på väg att köpa en omega med v6, men det strulade lite med köpet och det drog ut på tiden så jag sket i det.
funderade även på saab turbo och opels c20xe
Fick tillslut tag i en 760turbo till bra pris så jag slog till. tänkte först göra en fuling och märka om blocket och hänga dit en katt för att kunna regga. men lagom tills att jag rensat 760in så fick jag tag i en 945 ltt som blivit vandaliserad för ett ännu bättre pris så jag köpte den med.
Tanken är nu att jag ska åka med b230et´n tills jag renoverat b230fk från 945:an för att sen byta inför reggning.
Märkte förövrigt när jag började riva bilen att någon backat in en dragkrog i min nummerplåt med en rund fin buckla bakom.. Det blir alltså 4:e gången min opel blivit påkörd på mindre än 1 år
aja.. Här kommer lite byggbilder
Lyfte ur motor och låda.
Tyckte att det var jävligt trångt att hålla på att passa in motorn så jag kapade bort hela fronten. den kommer bli skruvbar sen. Hela tanken med bygget är att allt ska vara lättskruvat och gå fort att plocka bort
Provmonterade och insåg att motorn hamnar alldeles för långt fram.
Kapade bort värmepaketet.. fortfarande trångt
Slutade med att jag kapade bort kardantunneln med.
Äntligen så passade motorn

Hudson Terraplane "Nya Lowriderbygget"-38
Chevrolet impala ss cab "Lowrider" -66
Opel kadett c coupe -79 Nu med Mercedes 2,3 kompressor,turbo vems.
Opel kadett c coupe -76
Caddy Tdi -07
Chevrolet impala "Lowrider" -60. såld

.....