Bilen köpte jag som då var orginal i februari 2009 i norrköping på väg hem där ifrån så rasar lådan, väl hemma bestämmer jag
mig för att ta ut motorn (pontiac 389a) och kolla över och vässa lite. passade på att montera luftfjädring på den då också.
Så här såg den ut 2009

Sen så till 2010 ville jag ha lite mer fart i den och efter en del olika ideer (köpte först en halv färdig pontiac 428 kompressormotor men den vart ståendes) så byggde jag och farsan ihop en ganska snikig 454 chevabb med dubbelturbo och csu förgasare, bromsade den hos Dr ernie i början på juli. Gick riktigt bra men vi fick backa av väldigt med laddtrycket för jag ville bara ha cirka 600hk eftersom motor var heltgjuten.
Den här effekten körde jag med

lite bilder innan vi hitta rätt laddtryck, körde utan nån styrning bara på fjädrarna

Första riktiga provturen var på Hot Rod Reunion där jag även fick burnout priset

Körde cirka 250 rätt hårda mil med den utan problem innan jag tappa oljepickupen men det hände hemma på uppfarten när
den gick på tomgång så det gick bra.
Men då mycke vill ha mer så har jag köpt en cbb 540 nu som ska turbomatas, men den kommer först om ett par veckor så
nu håller jag på att byta ut framvagnen till en corvette c4 87a,
Så här ser den ut i dagsläget

MVH Daniel