Frågor om jobb i gruva.
Frågor om jobb i gruva.
Hej!
Tänkte se om det är någon/några som jobbat i Kirunagruvan?
Precis fått jobberbjudande därifrån som lastbilsförare.
Vad jag förstod så var det att frakta berg/grus/sten från en nivå i gruvan till en annan.
Vad gör man på fritiden?
Ungefär vad ligger man på i lön?
Hur löste du/ni boende?
Kan tillägga att det är skiftjobb, jobbar en vecka, ledig en.
Tänkte se om det är någon/några som jobbat i Kirunagruvan?
Precis fått jobberbjudande därifrån som lastbilsförare.
Vad jag förstod så var det att frakta berg/grus/sten från en nivå i gruvan till en annan.
Vad gör man på fritiden?
Ungefär vad ligger man på i lön?
Hur löste du/ni boende?
Kan tillägga att det är skiftjobb, jobbar en vecka, ledig en.
MI16, 855, KingCab, Audi 80 1.8T
Re: Frågor om jobb i gruva.
Är väl bara tacka ja...jobb som jobb, så länge du får cash för det!
Lönen kan man väl kolla med facket...vet ej vilka ni som jobbar med sådana jobb har, men det borde väl finnas en "riktlön"
Vad gör man på fritiden...bygger bil så klart
Större bolag bör kunna hjälpa dig med att hitta en bostad. Det är jag nästan 100% säker på att dom kan göra!
Lycka till!
Lönen kan man väl kolla med facket...vet ej vilka ni som jobbar med sådana jobb har, men det borde väl finnas en "riktlön"
Vad gör man på fritiden...bygger bil så klart

Större bolag bör kunna hjälpa dig med att hitta en bostad. Det är jag nästan 100% säker på att dom kan göra!
Lycka till!
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
dom polare jag har i gruvan har ingen under 20lax efter skatt iaf.. fritiden, sova dricka öl, sen hem på helgerna.
Dänniz 073-8447664
Jobbar själv där, Dock ovan jord som mekare åt en entreprenör!
Vi har några bergbilar i firman som går under jord, och det verkar vara ganska fint jobb enligt dom som kör
Angående lön så är det nästan garanterat minst 20 i handen!
Jobbar också skift, så när man är här så delarjag på en lägenhet med brorsan samt en polare
Vi har några bergbilar i firman som går under jord, och det verkar vara ganska fint jobb enligt dom som kör

Jobbar också skift, så när man är här så delarjag på en lägenhet med brorsan samt en polare

Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
På fritiden försöker man få ihop övertid, ta en öl eller helt enkelt bara se tv. Faktiskt helt ok uteliv på helgerna.
23000 ungefär är en grundlön, med ob å trakt å skit hamnar man vanligtvis runt 25-27 000 efter skatt om man går för/eftermiddag, bara förmiddag är något lägre i lön.
Boende brukar arbetsgivaren ofta fixa. Annars är det husvagn eller något annat kul, lägenheter är det sjukt lång kötid på!
Annars så kan jag bara säga att det är riktigt trevligt jobb, mycket sjuka människor med många sjuka historier. Det är som upplagt för succé.
23000 ungefär är en grundlön, med ob å trakt å skit hamnar man vanligtvis runt 25-27 000 efter skatt om man går för/eftermiddag, bara förmiddag är något lägre i lön.
Boende brukar arbetsgivaren ofta fixa. Annars är det husvagn eller något annat kul, lägenheter är det sjukt lång kötid på!
Annars så kan jag bara säga att det är riktigt trevligt jobb, mycket sjuka människor med många sjuka historier. Det är som upplagt för succé.
Hur är det att jobba som mekare i gruvan? Har du sämre lön än dom som jobbar med annat i gruvan? Jobbar du 7-7 eller liknande?Moggemx skrev:Jobbar själv där, Dock ovan jord som mekare åt en entreprenör!
Vi har några bergbilar i firman som går under jord, och det verkar vara ganska fint jobb enligt dom som kör![]()
Jag tycker att det är riktigt fint jobb faktiskt!
Eftersom att jag är anställd av en entreprenör för att repa deras egna maskiner så är det ju lite annat arbetssätt mot att jobba på Te.x Swecon (Volvo) där man hela tiden har en jäkla press på sig!
Vi på verkstan där jag jobbar har nog högre lön än många av andra mekarna på andra firmor !
Som maskinförare har man nån tusing lägre lön också!
Har jobbat 7-7 skift tidigare, Men har börjat gå 3skift nu, tror det hette K3.. Jobbar förmiddag måndag-fredag med ledig helg, sen eftermiddag mån-sön och sen ledigvecka!
Eftersom att jag är anställd av en entreprenör för att repa deras egna maskiner så är det ju lite annat arbetssätt mot att jobba på Te.x Swecon (Volvo) där man hela tiden har en jäkla press på sig!
Vi på verkstan där jag jobbar har nog högre lön än många av andra mekarna på andra firmor !
Som maskinförare har man nån tusing lägre lön också!
Har jobbat 7-7 skift tidigare, Men har börjat gå 3skift nu, tror det hette K3.. Jobbar förmiddag måndag-fredag med ledig helg, sen eftermiddag mån-sön och sen ledigvecka!
Morgan Roth Andersson
0730-624940
0730-624940
Känner säkert 10person från mina hemtrakter som jobbar dära bland annat min far. Han stormtrivs i gruvan som alla dem andra verkar göra också. Och dem tjänar bra
kör före du så syns vi dära
Är det svårt att få jobb i gruvan om man inte tidigare har jobbat inom området eller känner någon,
Har funderat Länge på att söka ett gruvjobb bara för att testa, känns spännande!
Har tidigare jobbat som resande så ser inte det som något prolem med långa arbetspass,
Har just nu ingen lägenhet eller något egentligen så har ju inget direkt att oroa mig över här hemma;) haha
Har funderat Länge på att söka ett gruvjobb bara för att testa, känns spännande!
Har tidigare jobbat som resande så ser inte det som något prolem med långa arbetspass,
Har just nu ingen lägenhet eller något egentligen så har ju inget direkt att oroa mig över här hemma;) haha
Jag tänkte iaf ringa på ansökan LKAB har lagt ut om lastare till gruvan, hur dan lön kan jag räkna med?
Tror ni dom kan fixa något typ av boende under tiden man jobbar?
Vet dock inte om jag gör bort mig har ju fast jobb här hemma, men allt känns så oroligt på jobbet nu och efter som man är sist in så är man först ut!
Haha funderar på om ja har alla hästar hemma, va gör man sen på fritiden om man skulle få jobb där?
Mvh
Tror ni dom kan fixa något typ av boende under tiden man jobbar?
Vet dock inte om jag gör bort mig har ju fast jobb här hemma, men allt känns så oroligt på jobbet nu och efter som man är sist in så är man först ut!
Haha funderar på om ja har alla hästar hemma, va gör man sen på fritiden om man skulle få jobb där?
Mvh
Pannlampsorientering?
Eftersom du hänger på detta forum, så kan du göra ungefär samma saker däruppe. Skruva-säsongen är lite längre och köra-säsongen är lite kortare. Men det är ljust dygnet runt när asfalten äntligen tinat fram...
Att jobba åt LKAB är definitivt inte illa.
Eftersom du hänger på detta forum, så kan du göra ungefär samma saker däruppe. Skruva-säsongen är lite längre och köra-säsongen är lite kortare. Men det är ljust dygnet runt när asfalten äntligen tinat fram...
Att jobba åt LKAB är definitivt inte illa.
/Samuel R
Projekt: Toyota Corolla KE20 -73 med Saab B234L 199hk
Projekt: Toyota Corolla KE20 -73 med Saab B234L 199hk
Kommer du bara in på LKAB och får fast anställning så kan du vara rätt säker att du har jobb iaf
Boende vet jag faktiskt inte om dom ordnar med, Men finns endel typ "lägenhetshotell" som många bor på som jag inte tror är så dyra ..
Lön vet jag faktiskt inte vad lastarna har , men är nog rätt hyfsat bra ändå med alla underjords och fronttillägg o.s.v

Boende vet jag faktiskt inte om dom ordnar med, Men finns endel typ "lägenhetshotell" som många bor på som jag inte tror är så dyra ..
Lön vet jag faktiskt inte vad lastarna har , men är nog rätt hyfsat bra ändå med alla underjords och fronttillägg o.s.v
Morgan Roth Andersson
0730-624940
0730-624940