bmw motor
bmw motor
Hej!
Är trött på att försöka få min 164:a med turbokonverterad B30 att gå bra, har funderingar på att ge mig på att bygga turbo på nån bmw maskin, lite bättre förutsättninar att få det att lira har jag fått för mig.
Vad ska man välja för maskin? skulle vara trevligt med ca: 4-500 hk.
nån som vet nån bra sida där man kan köpa grejor?
VH /Ankan
Är trött på att försöka få min 164:a med turbokonverterad B30 att gå bra, har funderingar på att ge mig på att bygga turbo på nån bmw maskin, lite bättre förutsättninar att få det att lira har jag fått för mig.
Vad ska man välja för maskin? skulle vara trevligt med ca: 4-500 hk.
nån som vet nån bra sida där man kan köpa grejor?
VH /Ankan
volvo 164 turbo(snart klar)
volvo 145 skåp.
Proud member of 1xx klubben - turboraping old volvos!
live hard die young
volvo 145 skåp.
live hard die young
-
- För mycket laddtryck
Re: bmw motor
m50in är fin och billig. alltså typ från 325,525 24v. delar finns på http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
På vilket sätt skulle en BMW motor vara lättare att få att fungera som turbokonverterad än en B30?
Vad är det du inte får till?
Vad är det du inte får till?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Tack för tipset. Får forska lite mer i det där.
The: hmm tycker det har vart strul med det mesta. För det första att få tag på delar. har lite begränsat med resurser så att knåpa ihop ett grenrör/insug va inte det lättaste. Flödesmässigt blev det uselt.(se tråd) finns även en hel del kunskap runt om i landet. känns på nå vis som att driftsäkerheten är en helt annan.
vet inte om det e nåt jag bara fått för mig?
//ankan
The: hmm tycker det har vart strul med det mesta. För det första att få tag på delar. har lite begränsat med resurser så att knåpa ihop ett grenrör/insug va inte det lättaste. Flödesmässigt blev det uselt.(se tråd) finns även en hel del kunskap runt om i landet. känns på nå vis som att driftsäkerheten är en helt annan.
vet inte om det e nåt jag bara fått för mig?
//ankan
volvo 145 skåp.
live hard die young
volvo 145 skåp.
live hard die young
med 4-500hk på tight budget är nog tillförlitligheten lite slumpmässig 
Kanske är enklare med en modernare, om du menar att det finns mer färdiga prylar att köpa?

Kanske är enklare med en modernare, om du menar att det finns mer färdiga prylar att köpa?
Torbjörn.A
vet inte riktigt hur mycket jag har att röra mig med, samt vad en driftsäker motor skulle kunna kosta. Många delar har jag ju redan som jag måste kunna flytta över så som Turbo, Wg, Ic, spridare, sprut, mm. sen finns det ju mycket färdiga grejor att köpa till som sagt.
volvo 145 skåp.
live hard die young
volvo 145 skåp.
live hard die young
Vad har du för saker du utgår från nu då, är allt kapabelt till 500hp är det bara grenrör som saknas vad jag läser mig till.
Grenrör: http://ajden.se/ajden/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan dock inget om b30 om innanmätet pallar effekten, så det är väl det kontra inköp av motor, koppling och växellåda om du ska skaffa m50.
Grenrör: http://ajden.se/ajden/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan dock inget om b30 om innanmätet pallar effekten, så det är väl det kontra inköp av motor, koppling och växellåda om du ska skaffa m50.
Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
ja jag vet inte om grejorna jag har pallar för den effekten, turbon är iaf en h1e(tror den heter så) 50mm wg, Delphi 998cc spridare samt megasquirt.
volvo 145 skåp.
live hard die young
volvo 145 skåp.
live hard die young
Marmander hade väl över 500hk i sin B30.
Torbjörn.A
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Kanske är lite partisk i den här diskussionen för att jag själv åker bmw men tror det är svårt att få mer "bang for the buck" i någon annan maskin än någon av bmws lite modernare sexor.
450-500hk i oöppnade maskiner är inte allt för ovanligt.
Självklart är dessa maskiner inte sprängsäkra men har svårt o tro att en b30 håller bättre.
beprövade koncept och massor av kunskap/delar hittar du på http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
450-500hk i oöppnade maskiner är inte allt för ovanligt.
Självklart är dessa maskiner inte sprängsäkra men har svårt o tro att en b30 håller bättre.
beprövade koncept och massor av kunskap/delar hittar du på http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Kör med en gammal m30b35 i min bmw. Har fungerat bra för många att komma upp i 400hästar med dom motorena utan några större konstigheter. Men skulle ändå föredra en m50 pga allt positivt man hört från dom som åker med dessa.
Fördelen jag ser med m30 är att den är lättmeckad och billig upp till 400-450hk, sen om man vill ha mer så behöver man inte bygga om just någonting för att få i en s38 istället (3,6l M5).
Fördelen jag ser med m30 är att den är lättmeckad och billig upp till 400-450hk, sen om man vill ha mer så behöver man inte bygga om just någonting för att få i en s38 istället (3,6l M5).