folkrace

Tjata om vad som helst .
cheva_nova
Ganska mycket laddtryck

folkrace

Inlägg av cheva_nova »

hej :D
jag urdrar om nån vet hur mkt häst det brukar vara i en festivalmotor.
endel går ju riktigt fort,men dom kanske har plöjt ner en summa i dom....
G-son
Forumsberoende

Re: folkrace

Inlägg av G-son »

En vild gissning, runt 200hk. B23(0), dubbla Weber 45, en trevlig kam, lagom bearbetad 405/531-topp och extraktorrör borde väl kunna landa någonstans i den trakten? Sedan finns det ju dom som är seriösare givetvis...
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

Han som vann nån juniorklass hade en chippad Vectra 2,0 8v, det lär ju vara max 140 i en sådan.
Användarvisningsbild
biomech
För mycket laddtryck

Inlägg av biomech »

130 MAX skulle jag vilja påstå endast med chip...
...lägg till XE-kolvar och extraktor i ekvationen så kanske du får ut uppåt 140.
G-son
Forumsberoende

Inlägg av G-son »

Frågan är hur representativ en chippad Opel som vunnit "nån juniorklass" på en okänd tävling kan vara... ;)
Användarvisningsbild
biomech
För mycket laddtryck

Inlägg av biomech »

Vad innebär begreppet "festivalmotor"? Är det bara Volvo som avses? Min c20xe med chip och matchportat utblås som ger uppskattningsvis 165-170hp räckte till a-final på NGK. Har dock svårt att tro det skulle räcka till i en Volvo...
cheva_nova
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av cheva_nova »

okej, jag tänkte på valfri festival bil (semester racet, motalafestivalen och liknande) :D
Användarvisningsbild
biomech
För mycket laddtryck

Inlägg av biomech »

NGK-Masters borde nog duga som referens åxå då...?!! ;)
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

G-son skrev:Frågan är hur representativ en chippad Opel som vunnit "nån juniorklass" på en okänd tävling kan vara... ;)
Det var endera Motala eller semesterracet 2009
http://boerd.snabber.se/blogg.asp?pId=&entryId=32" onclick="window.open(this.href);return false;

Och hur mycket kan det vara i en SAAB 8v motor? 170-180? Lådan ska hålla också.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

fattar ändå inte om det är värt plöja ner mer än 5tusen om du måste sälja skiten, dubbla weber 45or kostar ju 5tusen bara dom :shock:
Dänniz 073-8447664
G-son
Forumsberoende

Inlägg av G-son »

Det är ju en fråga om hur gärna man vill vinna, alternativt hur roligt man har råd att ha. Hur många gat/banbilar på forumet plöjs det inte ner pengar i som ägaren aldrig kommer kunna få igen? Hur många miljoner plöjs inte ner i en Formel 1-bil till varje tävling? Visst, dom behöver inte sälja bilarna, men när delarna som pengarna bränts på är föråldrade eller utslitna så är pengarna ändå borta.

Men med det sagt skulle jag inte lägga pengar på några webrar. Dyra att köpa, munstycken etc. som behövs för att justera dom är dyra, medan ett Megasquirt skulle klara att leverera mer effekt, även klara av tändningen, inte behöva byta grejer för justering - och allt det för ungefär samma pris som webrarna.
cheva_nova
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av cheva_nova »

håller med,onödigt att bara köpa delar när man ändå inte får tillbaks pengarna men det är ju kul :)
Senast redigerad av cheva_nova den lör jun 15, 2013 2:24 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Rändom
Lite mer laddtryck

Inlägg av Rändom »

Håller själv på med folkrace och förstår inte heller dom som lägger ner massa pengar på motorerna.
Det är mycket bättre o skaffa en lätt bil som micra eller corsa och sätta en större motor i så behövs det inte mycket trimm alls.
Då räcker det men en omslipad kam och lite hemma portning så kör man jämt med bilar som det har lagts flera tusen i motorn på.
wuffee
Forumsberoende

Inlägg av wuffee »

Jag vet en del som har kunnat visa kvitto på över 20k på bara motorn till just semesterracet.. Vet de som även köpt bilar efter racen för dessa summor.. Visst kan de bli lite mycket pengari bland, men visst kan de vara kul att lyxa till de någon gång per år ;)..
Jag har ju svårt å tro att tex danne wall, tidman, elofsson ligger på felsida 200.. närmare 230 skulle jag gissa på...
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
readytorace
Forumsberoende

Inlägg av readytorace »

värst måste vara normannen som tog sin rallycross bubbla till motala och drog sönder drivaxel i starten men bilen hadde flyttat sig nån meter ifrån startplattan så det räknades som han hadde startat.han fick 186 bud på en rallycrossbil som hadde blivit 4a i norska rallycrossmästerskapet.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Skriv svar