Sen så har jag lagt av med bilbyggen pga platsbrist då jag inte bor i lilla Överkalix längre utan i ghettot Luleå.
Tidigare när jag skruvade var jag oftast på stora MECA garaget i Överkalix och skruva där alla tänkbara grejer man någonsin kunde behöva fanns, och världens bästa support igenom Robert som äger verkstaden. Även hans söner Jimmy och Linus måste få ett ord för all hjälp jag någonsin fått.
Nu har jag istället växlat ner och haft i tankarna sista året att hojjar är något jag sysslat med, kan och tar liten plats och blir jag less kan dom bara stå några veckor utan tanke på berörelse.
Ska även bli pappa till första barnet nu om 10-12veckor om bara allt går rätt till så tiden kommer vara begränsad så då känns en hoj som en bra hobby.
Hade länge siktat mej in på en ny sporthoj, närmare bestämmt 2år. Hittade en CBR 954RR-03 till drömpris, men ägaren var tvivelaktig att sälja hojjen, men efter vissa om och men gick han med på det hela. Jag förberedde en resa till Övik från Överkalix, avfärd kl 04.00.
Kvällen innan fick resekamraten lämna återbud. Lätt att hitta någon 22.00 en fredag kväll som orkar stiga upp 04.00.
Snacka med killen med hojen som faktiskt tackade mej för att han nu kunde ha kvar hojjen och ändå hade ångrat sig.
Sökte vidare på hojjar och hittade idag, inte en utan 2st riktiga monster jag bara var tvungen att köpa.
Honda CR 500R -94 och en Kawasaki KX 500 -93.
Kommer dock bara att behålla Hondan då mitt hjärta alltid varit rött

Kawan kommer komma till försäljning när jag snyggat upp den lite grann.
Bägge går skit bra och fick med nya dubbdäck i affären.
Hondan var utrustad med Renthal styre, pro circuit helsystem och nytt drivpaket vilket är många +
Kawasakin hade Öhlinsdämpare bak som sitt bling.
Planen är kort och gått att göra om Hondan till motard och få köra asfalt i sommar. Kommer bli skitkul med 500cc 2takt monster som käkar 450 4t till frukost

Kort och gått från mej