Ihopsättning av 16v

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Awdr
För mycket laddtryck

Ihopsättning av 16v

Inlägg av Awdr »

Håller på och monterar ihop toppen och tänkte bara kolla några saker.
*Packningslimmet, smetar man ut det förhand eller med roller lättast?. (Står korthårig roller i Volvo Vadis)
*Ska man ha tätningslimmet på både camcarierrn och överdelen av cylinderhuvudet eller bara på camcarriern när man monterar ihop dessa med varandra?
*Är Volvos rosa tätningslim det bästa? (av tidigare erfarenhet tycker jag det verkar härda vääääldigt långsamt)
http://www.garaget.org/?car=64253
Fredrik
831whp - 1001wnm @ 2.17
Användarvisningsbild
900hasse
För mycket laddtryck
Kontakt:

Re: Ihopsättning av 16v

Inlägg av 900hasse »

Hej
*Är Volvos rosa tätningslim det bästa? (av tidigare erfarenhet tycker jag det verkar härda vääääldigt långsamt)
Är det Loctite 510? denna härdar inte i luften utan när syret försvinner och är i kontakt med metall.
Datablad: http://www.wentite.com/jscs/mf/Product_510.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Hans
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende

Inlägg av icklas »

jag köpte det rosa på volvo. montera för ca 2 månader sedan och är fortf kletigt det som vart på sidorna..

känner mig ganska osäker på det där. har inte starta upp motorn än och vill INTE ha oljeläck..
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.

Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Tjernell
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

volvo klet och skumgummi roller.
Kim Thuresson
För mycket laddtryck

Inlägg av Kim Thuresson »

Volvos rosa är det absolut bästa packningsklet jag någonsin använt! Alldrig misslyckats och jag har tätat det mesta med det... Tryckluft, Vatten, Olja, Bensin m.m

Fördelen med att det inte härdar förän det kommer tryck på det är om det råkar komma i en oljekanal så härdar det inte och spolas bort med oljan som vill igenom...
Om du inte använder roller så lägg det på tok mycket tunnare än vad du tycker du behöver...

Mvh
Kim
Användarvisningsbild
load3d_
För mycket laddtryck

Inlägg av load3d_ »

kan också säga att klistret fungerar förvånansvärt mycket bättre än vad man tror, med det tunna lager man har!!!

köp en bra roller jag fick massa ''hår'' släpp, skumgummi roller borde väll fungera fint?
ErikR
För mycket laddtryck

Inlägg av ErikR »

Fungerar även med VW`s gröna, då Volvo´s är kriminellt dyrt. Pensel duger om roller inte finns.
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Kajan-Racing
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Kajan-Racing »

icklas skrev:jag köpte det rosa på volvo. montera för ca 2 månader sedan och är fortf kletigt det som vart på sidorna..

känner mig ganska osäker på det där. har inte starta upp motorn än och vill INTE ha oljeläck..
de som pressas mellan toppen och kam bryggan d torkar men allt annat är bara att torka bort för d torkar inte
Kör så det ryker
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende

Inlägg av Kökarmicke »

Volvos rosa är skitbra lim! Tänk på att det är det enda som tätar oljekanalerna på vitmotorn då dom ligger i ytan mellan delarna, och då åkar man väl med en 5-6bar tryck på dom mm som ligger an mot varann :)
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek