Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Kenneth
För lite laddtryck
Inlägg: 7 Blev medlem: sön sep 11, 2005 9:48 am
Ort: fagersta
Inlägg
av Kenneth » mån nov 07, 2005 6:34 pm
Undrar lite vad det e för kam jag har här.... Märkt med ett v i bakänden (inte A). Satt i en 530topp som i sin tur satt i en 240glt84...
Ska ju tydligen inte sitta sån topp på dom.
Nån som vet??
PV -62
Mercedes slk -99
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027 Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:
Inlägg
av Axel » mån nov 07, 2005 9:24 pm
antagligen så kommer toppen och kammen från en 740GLE med B230E.
kammen lyfter 11,37, och är lite halvvass/snäll beroende på hur man ser det.. något snällare än D-kammen.
Axel Wall
Sleepwalker
Lite mer laddtryck
Inlägg: 40 Blev medlem: sön feb 01, 2004 11:49 pm
Inlägg
av Sleepwalker » ons nov 09, 2005 10:26 pm
Det är en Volvo org kam som satt i B200E och B230E.
Har lista med volvo org kammar med specar på lyft duration m.m om du vill ha.Tror de brukade sitta D i 240GLT men kommer inte ihåg vad det satt för topp org.
Det finns alltid ett steg till att ta!
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » tor nov 10, 2005 2:39 pm
245 Duration och Overlap 23 har den...
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027 Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:
Inlägg
av Axel » sön nov 13, 2005 12:45 am
Sleepwalker skrev: Det är en Volvo org kam som satt i B200E och B230E.
Har lista med volvo org kammar med specar på lyft duration m.m om du vill ha.Tror de brukade sitta D i 240GLT men kommer inte ihåg vad det satt för topp org.
D satt aldrig i GLT. den satt i B21E.
240 GLT med B23 hade följande kammar:
79-80: H
81-82: K
83-84: A
B230 E i 240 hade alltid A-kam orginal.
Axel Wall
Sleepwalker
Lite mer laddtryck
Inlägg: 40 Blev medlem: sön feb 01, 2004 11:49 pm
Inlägg
av Sleepwalker » sön nov 13, 2005 10:15 pm
D satt aldrig i GLT. den satt i B21E.
240 GLT med B23 hade följande kammar:
79-80: H
81-82: K
83-84: A
B230 E i 240 hade alltid A-kam orginal.
Trodde att den satt i glt då polarn har en liggande och den kom ur hans glt.
Ang. B200E och B230E så var det V kammen jag syftade på.
Det finns alltid ett steg till att ta!
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027 Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:
Inlägg
av Axel » sön nov 20, 2005 2:13 am
Sleepwalker skrev:
Trodde att den satt i glt då polarn har en liggande och den kom ur hans glt.
Det finns ju folk som byter kam i bilar, så den var nog utbytt tidigare.
Axel Wall