nu kan man då dra släp utan o behöva växla ihjäl sig i uppförsbackar =)
Har samlat på mig delar till bygget sen ja köpte bilen i höstas.
Motorrecept:
M10B18 orörd ca 20000 mil
Originalsprut med ställbar BTR
okänd turbo
Wastegate HKS-kopia från KL-racing
laddar 0.5 till att börja med.
Bilen

Turbo o wastegate (om någon ser vad det är för turbo hör gärna av er)


Jag började med o fixa fäste för LMM och installerade en china-BTR för några månader sen.
Och för 2 veckor sen fick jag tummen ur och fortsatte bygget.
Tänkte först vända originalgrenröret men det blev så lite plats över då jag skulle rymma wastegaten, ville inte ta hål i huven.

Så det blev ett adapterrör från originalgrenröret.
Det blev inte snyggt men det fungerar tills vidare.






Sen tog jag ner tråget o fixade oljeretur

Monterade ihop grejorna och provkörde, gick som ett skållat och spikade då jag upptäckte att
den laddade 0.9 bar, det stog att wastegaten skulle öppna vid 0.45 så jag hade inte rört den.
provtryckte den och den började röra sig vid 1,2 bar. Fick kapa fjädern 2 varv för att få ner den till 0.5.
Hade bränsleslang för oljetillförseln till turbon men den höll bara ca 20 mil sen gick det hål i den.
Monterade dit kopparrör och det har hållit än.
Den blev väldigt mycke roligare att köra, mera ork hela vägen.
Börjar ladda vid ca 2700 och fullt ladd vid 3500 varv.
Har bara kastat ihop grejorna pga tidsbrist så det blir att gå igenom det vid tillfälle och se om
man kan få tidigare ladd och självklart ställa upp laddtrycket

Som det ser ut i skrivande stund



Innan sommaren är här blir det intercooler, större spridare och oljekyl för att den förhoppningsvis ska hålla sommaren ut.