Sida 1 av 1
besikta b23 med 16v topp.
Postat: ons maj 11, 2011 7:34 pm
av pejo99
tänkte prova å regga en 740-90a med b23 och 16v topp å skriva ett intyg på att de är en b204ft.
någon som provat detta?
har reggat bilar för med turbo så jag är uppdaterad från sfro.se hemsida.
de stora intressanta är om dom inte ser skillnad på b23 block och b204ans block?.
eller går de inte utan avgasintyg p.g.a att den motor inte fanns i sverige utan bara import?
besikta b23 med 16v topp.
Postat: tor maj 12, 2011 6:34 am
av Stener
Är väl bara att kolla märkningen på blocket om dom vill. Beror väl på hur noga dom är helt enkelt, pröva!
Re: besikta b23 med 16v topp.
Postat: tor maj 12, 2011 6:08 pm
av jonas landin
När ja regga min 244 -80 med B204E skulle han kolla på kamremskåpan,
Den hade jag ju självklart glömt hemma! Då kolla vi på blocket men det var för rostigt!
Till slut hitta han en märkning på tändboxen, B204EZ stod de där och står det i pappren!
(sen fråga han var kolfiltret var, ja sa va, han fråga inte igen så han fatta grejen!)
Se till att allt stämmer med avgasvärden, håll allt så orginal som möjligt!
(INGEN stor IC, dump m.m.)!
Försök gärna få ihop en org.liknande kamremskåpa med motorbet på!
Sist med inte minst, HÅLL TUMMARNA! (lr skicka tjejen)
Re: besikta b23 med 16v topp.
Postat: tor maj 12, 2011 8:40 pm
av Dennis Öhman
En kille tog och hade sin b204ft standard i sin 960, ville ha 2,3 liter. han tog och slipade bort "3"an i b234ans block, och gjorde en egen "0"a istället med kemisk metall. Lackade blocket rött. Klart.
Blir värre tror jag med b23 block då det saknar helt balansaxlar och inte har oljepumpen med kamdrevsdrift. klart utmärkande grejer på regbesiktning.
Re: besikta b23 med 16v topp.
Postat: tor maj 12, 2011 10:29 pm
av biomech
kapar tråden lite om det e ok?!
om man skulle tänka sig tvärtom... jag funderar på stoppa ner en 8v där det suttit 16v. Opel Omega handlar det om (C20NE ist för X20XEV)
Vad säger SPB då?