Sida 1 av 1

Lamell till BMW ZF & vitmotor

Postat: fre maj 13, 2011 4:48 pm
av AndreasG
Håller på med en 940 t5 och kommit över en M3 E36-låda.
Nu undrar jag hur andra har gjort (vill inte ha sinter).
Min tanke är att köra med 850 enkelmassesvänghjul, bmw 240mm lamell och 850r tryckplatta.
Någon som har kolla på om de finns någon bmw lamell som är 240mm och av samma tjocklek som 850r?

MVH Andreas

Re: Lamell till BMW ZF & vitmotor

Postat: fre maj 13, 2011 4:55 pm
av Sleeper_86
jag har en från en 530 E39 V8:an som är 240mm.

http://www.meca.se" onclick="window.open(this.href);return false; går de kolla diametrarna på.

Re: Lamell till BMW ZF & vitmotor

Postat: fre maj 13, 2011 6:59 pm
av AndreasG
Kör du med samma setup som jag tänker då? Med enkelmasse och r-tryckplatta.
Mvh Andreas

Re: Lamell till BMW ZF & vitmotor

Postat: fre maj 13, 2011 9:20 pm
av Sleeper_86
Jag åker D5252T så nej. Men har en 240 mm lamell, kan mäta tjockleken i morgon.

Re: Lamell till BMW ZF & vitmotor

Postat: lör maj 14, 2011 4:55 pm
av AndreasG
Ja de hade varit jättesnällt!

Re: Lamell till BMW ZF & vitmotor

Postat: sön maj 15, 2011 9:16 pm
av Sleeper_86
9mm var den lamellen.

Re: Lamell till BMW ZF & vitmotor

Postat: mån maj 16, 2011 11:21 am
av AndreasG
Okej tack!

Re: Lamell till BMW ZF & vitmotor

Postat: mån maj 16, 2011 8:11 pm
av AndreasG
Någon som har koll på tjockleken på en 850r lamell?

Re: Lamell till BMW ZF & vitmotor

Postat: sön maj 29, 2011 1:14 pm
av Frager
Bara nyfiken på VARFÖR du inte vill köra sinter.... :)

Körbarheten är inget du kommer tänka på efter att ha kört med sinter
några mil.... Om det nu var det du tänkte på, Blir mindre " hugg " om
du kör 6-puckat istället för 4-puck med ....

Re: Lamell till BMW ZF & vitmotor

Postat: sön maj 29, 2011 1:23 pm
av The
Mycket trevligare med fjädrad organisk om man klarar sig med det.