Min b20turbo vill inte gå riktigt bra tycker jag,när man kommer upp i ca 0,5bar så hostar han och hugger i motorn,går rätt ok upp till dess,vad fanken kan problemet vara?kan inte heller ge gasen i bott,utan han vill ha gasen en bit upp för att gå ok
spec
enkel stromberg
25grader stummad.
btr inställd på ca 0,35bar från catchen
Kg dump
Ganska liten ic.men blir en del frost/kondens direkt efter förgasaren på insuget
Turbon är en ganska liten IHI,den har gett 0.9-1.2bar när jag körde dubbelförgasare en gång
B20 som inte tål laddtryck
Re: B20 som inte tål laddtryck
har du koll på lamdan? för fett snålt.
Som sagt kolla lambdan, sen tycker jag 0,35 i bränsletryck låter högt ?
Själv kör jag på 0.2 bar.
Själv kör jag på 0.2 bar.
Carl Malmström
Volvo 142 B20 Turbo 380hk 477nm på naven.
Volvo 142 B20 Turbo 380hk 477nm på naven.
-
- För mycket laddtryck
har ingen möjlighet att mäta något sådant värde,sänkte bränsletrycket och då hugger den inte,men slöar ner sig när laddet börjar krypa uppåt,smyghöjer btr lite åt gången tills huggen kommer och sänker sedan en aning,verkar som om den får vara där nu då 

Brukar vara på tomgången som det märks om bränsletrycket är för högt.
Att justera bränslemängd genom att reglera bränsletrycket låter som en urdålig ide.
Prova montera en oslipad bränslenål och köra utan turbotryck för att kolla om förgasarn fungerar som den skall.

Att justera bränslemängd genom att reglera bränsletrycket låter som en urdålig ide.
Prova montera en oslipad bränslenål och köra utan turbotryck för att kolla om förgasarn fungerar som den skall.
-
- För mycket laddtryck
tomgången är inget fel på.Sedan så brukar JAG i alla fall använda Btr för att reglera bränsletryck och inget annat.Elpumpen ger ca 3bar så bränsle finns och blir över till returen